Skånepågen, politik och annat.

Direktlänk till inlägg 21 november 2009

Förberedelser inför nästa vår och sommar.

Av Åke Johnson - 21 november 2009 13:26

Att hålla på med trädgårdsarbete är kul. I dag fick blodplommonträdet en klippning. Eller som det så fint heter, en beskärning. Fan vad grenar det blir. Några perenna växter skulle också få andra växtplatser. Är fasligt förtjust i att gräva. Jag vet inte varför. Men det är något visst att hålla på med jord, för att inte tala om kompost.

Nu är det bara att skaffa fram en släpkärra och köra bort grenverket på tippen.

Vilket väder vi har i dag. 17 grader varm i solen och när jag skriver det här så surrar flugorna för fullt.

Värmen slog av sig, ja inne menar jag, bra för kommande elräkning.

Nä nu blir det en långpromenad med Hugo. För det här vädret får och kan vi nog inte få ha hur länge som helst, inte den här årstiden.


PS. Värmen ute har gjort att lökväxterna börjar att synas redan invid husväggen DS.

 
 
Sanna

Sanna

21 november 2009 13:42

Ja vädret går inte att lite på längre och sommar i nov är ju relativt ovanligt.
Har tagit vara på fm ute så att städa nu känns bara rätt. Molnen packar sig här nu och det skulle inte förvåna mig om det blir snöstorm till kvällen.. hihi

Ha det trevligt ute i jorden och gräv bara inte för många gropar som mullvaden gör!

Trevlig lördag!

http://sancha.bloggagratis.se

 
Skogshuldran Titti

Skogshuldran Titti

21 november 2009 17:56

Det är viktigt för den själsliga balansen att "jorda" sig. Trädgårdsarbete är ett utmärkt sätt! (det är då man lägger grunden till att bli en duglig jourhavande medmänniska)
Riktigt så varmt hade inte vi, men härligt solsken. Det tog faktiskt emot lite att åka på klubbens inomhusträning kl 14. Men nu efteråt känns det bra!

Önskar Dig, Frun och Hugo en skön helgkväll!

http://skogshuldran.bloggagratis.se

 
Magnus

Magnus

21 november 2009 18:34

Du var väl varsam med plommonträdet.

http://mj.bloggagratis.se

 
Tintin Belisida

Tintin Belisida

21 november 2009 20:34

Att "jorda" sig för MIG är för förstås att bli FRISK, något annat är det inte tal om förstås! Vi har haft +8 i skuggan idag och åtminstone +15 i solen. Tog en långpromenad på eftermiddagen och fotade den vackra solnedgången. Låter tjusigt med blodplommonträd, exotiskt namn./Hugo är verkligen jättesöt.

http://elisannw.bloggplatsen.se

 
Mita

Mita

22 november 2009 18:03

Javisst är det härligt att känna jorden i sina häder, gräva och påta, även här har lökväxterna börjat att visa sig så smått....

http://rocotopeppers.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Åke Johnson - 22 december 2017 12:30

  Jag ber att få önska alla bloggvänner en GOD JUL och ETT GOTT NYTT ÅR.   ...

Av Åke Johnson - 5 oktober 2017 10:36

Jag hade höga förväntningar på staden och förväntningarna anammades med råge. Påminner en hel del av Prag, skulle man kunna säga. Fast jag upplevde att Budapest är större. Många vackra hus och parker, breda fina gator och framför allt rent och snyg...

Av Åke Johnson - 17 september 2017 11:35


Hej bloggen. Det var länge sedan jag skrev något här. Men jag lever och har hälsan kan man nog säga. Mitt öga får fortsatt behandling på Kristianstad sjukhus med jämna mellanrum. Läkeriet har bromsat upp utvecklingen av sjukdomen vilket är mycket p...

Av Åke Johnson - 13 april 2017 09:52

        Trevlig och Glad Påsk önskar jag alla som tittar in på min blogg.      ...

Av Åke Johnson - 23 mars 2017 10:38

Nu är det klart. Så blev det klart med årets resa med goda vännerna från Sollentuna. Det här året håller vi oss i Sverige. Vi ska göra en kryssning med Birka Cruises från Sthlm som tar oss till Höga kusten, Härnösand och Luleå. Utflykter på båda re...

Presentation


Skånepågen
En Socialdemokrat som tror på att Sverige kan bli ännu bättre med en rättvis politik.

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9
10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< November 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards