Skånepågen, politik och annat.

Alla inlägg den 23 november 2009

Av Åke Johnson - 23 november 2009 16:34

Den gångna helgen var vädret ömsom vin ömsom vatten. Lördagen väder var vin då, med tanke på formuleringen.

Jag höll på i trädgården med sekatör och spade i högsta hugg när jag hörde koltrasten. Många sådana fåglar sjunger lite olika på vintern och på sommaren och/men speciellt på våren. På våren så skall väl hannen imponera på honan och kalla till sig henne.

Men jag tror vädret gjorde fågeln ett spratt. Han satt på grannens hustak och sjöng för full hals. Ja, för i blodplommonträdet vågade han inte sitta. Jag höll ju på där med sekatören.

Vi har ganska många koltrastar hemma hos oss. Men så får dom goda äpplen också, det gillar dom.


Det roar oss att se att fåglarna trivs i vår närhet. Taljbollar hänger i plommonträdet, och på en annan gren ett litet hus med fröer. På så vis blir det aldrig riktigt tyst ute i trädgården.


Presentation


Skånepågen
En Socialdemokrat som tror på att Sverige kan bli ännu bättre med en rättvis politik.

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9
10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< November 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Skapa flashcards