Skånepågen, politik och annat.

Alla inlägg den 18 november 2009

Av Åke Johnson - 18 november 2009 16:07

Jag har en hel del trevliga arbetskamrater, sa grannen, när vi stod och pratade. Jag vet egentligen inte hur vi kom in på hans arbetskamrater, men så blev det. Jag har en del arbets också, fortsatte han.

Arbets, sa jag, lite frågande. Ja, kontrade han, de är dom som liasom inte är några vidare kamrater.

Ja så är det väl, tänkte jag, man kan inte vara kompis och sympatisera med alla.

Bra namn föresten, Arbets, va det ja.


Jag dricker ganska mycket mjölk fortsatte han när vi hade släppt det andra samtalet. Jag med, sa jag.

Mjölk är gott men kanske inte så nyttigt i våra år, ifall vi dricker mycket, fortsatte jag.

I sydliga länder kallar dom drycken för bebisdricka, sa jag.

Det är kanske därför som vi, du och jag, har barnasinnet kvar. Kanske, tänkte jag och gick in till den stundande middagen som stod och väntade på mig, med ett stort glas mjölk på köksbordet.


Presentation


Skånepågen
En Socialdemokrat som tror på att Sverige kan bli ännu bättre med en rättvis politik.

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9
10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< November 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Skapa flashcards