Skånepågen, politik och annat.

Alla inlägg den 16 november 2009

Av Åke Johnson - 16 november 2009 16:49

Så länge jag kan komma ihåg så har den här frågan varit aktuell och på tapeten. Skall den vara nere eller är det ok om den är uppe.

Jag vet att det ibland har blivit stora diskunioner om den här frågan. Riktiga strider har det kunnat blivit i visa familjer.

Frågan kanske är väl trivial men väldigt många är engagerade i den.

Själv tycker jag nog att det ser trevligare ut om den är nere när man ser den vid första anblicken. Det ger ett mer ordningsamt intryck. Men å andra sidan så är det ju så lätt att lägga ned den om den står upp.


Jag tror att kvinnor i gemen tycker att det är mera trivsamt att den är nere. För oss män så är det mera naturligt att ha den uppe om vi nu inte sitter på den. Vissa förordar att både män och kvinnor skall sitta på den.


Många kvinnor menar att det skvätter om man inte sitter. Utan tvekan kan jag nog hålla med om det. Oavsett hur man nu gör så tycker i alla fall jag att sittring skall vara stängd när man lämnar toalettrummet så nästa besökare får välja om den skall vara uppe eller nere. Detta bör vara en god regel mer än ett undantag.

Jag tycker även att locket skall vara stängt.

Presentation


Skånepågen
En Socialdemokrat som tror på att Sverige kan bli ännu bättre med en rättvis politik.

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9
10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< November 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Skapa flashcards