Skånepågen, politik och annat.

Alla inlägg den 22 november 2009

Av Åke Johnson - 22 november 2009 09:21

Bio   

I går gick frun och jag på bio. Vi såg ”Så olika”. Vi har, som jag berättat om tidigare, en biograf i byn. Men vilken biograf. Senaste tekniska faciliteterna av allt. Ljud, bild o s v + härliga fåtöljer.

Fantastiskt egentligen för en sån här liten ”köping”. Märkligt att vi inte går oftare på bio än vad vi gör.

Men, filmen då? ”Så olika”. Helena Bergströms andra film som regissör, om jag fattat rätt. En komedi, en ganska banal historia men med bra skådespelare. Jag gillar Ingela Olsson. Hon har ”Det” och kan skådespela. Filip Sandèn, Rolf Lassgård var också med, andra favoritskådisar.

Dock tycker jag nog att hennes första film var bättre, ”Se upp för dårarna”, om man nu skall jämföra men det ska man naturligtvis inte göra.


Filmer hemma som är avverkade under veckan på DVD är ”Änglar och demoner”. Nja, även här var den förra filmen bättre, tycker i alla fall jag.

”Män som hatar kvinnor” avverkades också. Den var mycket bra och det är inte utan att jag längtar att se nästa film i serien.


Avslutningsvis ” Fyra bröllop och en begravning” på TV. Har sett den 5011 ggr. Måste vara en ren nostalgitripp om man ser den så många ggr. Men mysfaktorn är hög i den filmen.


Kommande vecka blir det allt annat en bio. Politik varenda kväll utom till helgen. Men det kan också vara någon typ av spänning och komedi i det.

Presentation


Skånepågen
En Socialdemokrat som tror på att Sverige kan bli ännu bättre med en rättvis politik.

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9
10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< November 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards