Skånepågen, politik och annat.

Direktlänk till inlägg 28 april 2009

Trelleborg, jag återkommer ..............

Av Åke Johnson - 28 april 2009 16:46


I helgen var vi en sväng till Trelleborg.

Tänk ändå vad många små fina städer det finns. Trelleborg är väl inte något typiskt turistmål vad jag vet. Men i dessa små städer finns det alltid något att se.


Vägen mellan Ystad och Trelleborg (kustvägen) bara den är värt en utflykt. Är vädret också så fint som vi hade det så är lyckan gjord.


Mitt i stan i en park vid vattentornet var det liv och rörelse. Inte bara av flanerade människor utan av höns, tuppar, gäss och påfåglar. Vilken härlig syn. Rena Skansen men i miniatyr.

Det fanns också ett ganska stort voljär med nymfparakiter och andra burfåglar.


Det fanns eller kanske fortfarande finns en slogan ”Sverige är fantastiskt”. Det är bara att hålla med.


Varje plats eller ort har sin charm, den ligger där bara och väntar att bli upptäckt.

 
 
Sanna

Sanna

28 april 2009 20:27

...och hur pass mottaglig betraktaren är.
Jo visst är Sverige fantastisk på alla sätt och vis och inte minst för naturen och alla djur vi trots allt har omkring oss.

Imorgon lägger jag ut mina kärlekskranka fåglar, änder! :)

Allt gott till dig!

http://sancha.bloggagratis.se

 
GladaKatarina

GladaKatarina

28 april 2009 22:01

Fina pippifåglar! Och Trellehåla har sina poänger! :-) Har släkt där. Där också, skall jag nog säga. ;-)

Annars brukar en populär, ironisk kommentar från mig vara: "Gratulerar! Du har vunnit en simtur mellan Ystad och Trelleborg - på nyårsafton!"

Vacker kust, lite väl mycket tångdoft bara. Hela sträckan har äntligen fått en ordentlig busslinje, nr 190!

Har du läst artikeln i Sydsvenskan om Björn Söder i Regionfullmäktige? Vill du ha länk?

http://gladakatarina.bloggagratis.se

 
Mita

Mita

28 april 2009 22:02

Ohh vilka vackra påfåglar, menar du att de vandrar fritt i parken??

http://rocotopeppers.bloggagratis.se

 
Sanna

Sanna

28 april 2009 22:23

Ja, du svarade rätt *ler*

Nej auto ska vara det sista du ställer kameran i. Du måste läsa på och ffa våga testa.

Ska lägga bilder imorgon på änderna och de är säkert 40-50 meter från mig. Kolla då min zoom och att jag ställt in kameran på fotograferingsalternativ.

Fast jag orkar inte ta det nu...hihi

Sov gott!

http://sancha.bloggagratis.se

 
Skogshuldran Titti

Skogshuldran Titti

28 april 2009 22:35

Vad underbart att det finns sådana oaser!
Ett välbehövligt andrum för nutidsmänniskan, som oftast befinner sig så långt från det naturliga.
Man blir så lugn och avslappnad i djurens närhet!

http://skogshuldran.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Åke Johnson - 22 december 2017 12:30

  Jag ber att få önska alla bloggvänner en GOD JUL och ETT GOTT NYTT ÅR.   ...

Av Åke Johnson - 5 oktober 2017 10:36

Jag hade höga förväntningar på staden och förväntningarna anammades med råge. Påminner en hel del av Prag, skulle man kunna säga. Fast jag upplevde att Budapest är större. Många vackra hus och parker, breda fina gator och framför allt rent och snyg...

Av Åke Johnson - 17 september 2017 11:35


Hej bloggen. Det var länge sedan jag skrev något här. Men jag lever och har hälsan kan man nog säga. Mitt öga får fortsatt behandling på Kristianstad sjukhus med jämna mellanrum. Läkeriet har bromsat upp utvecklingen av sjukdomen vilket är mycket p...

Av Åke Johnson - 13 april 2017 09:52

        Trevlig och Glad Påsk önskar jag alla som tittar in på min blogg.      ...

Av Åke Johnson - 23 mars 2017 10:38

Nu är det klart. Så blev det klart med årets resa med goda vännerna från Sollentuna. Det här året håller vi oss i Sverige. Vi ska göra en kryssning med Birka Cruises från Sthlm som tar oss till Höga kusten, Härnösand och Luleå. Utflykter på båda re...

Presentation


Skånepågen
En Socialdemokrat som tror på att Sverige kan bli ännu bättre med en rättvis politik.

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6
7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< April 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Skapa flashcards