Skånepågen, politik och annat.

Direktlänk till inlägg 12 november 2010

Nomineringar.

Av Åke Johnson - 12 november 2010 15:21

 

I den lokalpolitiska världen har det varit och är en hektisk period just nu i Sveriges kommuner, så också i vår, fram tills i går kväll.

Tidigare har partiföreningarna fått nominera sina kandidater till olika kommunala uppdrag. Arbetarkommunens styrelse har samlat in alla namn och styrelsen blev för en kväll valberedning som sedan lämnade sina förslag till medlemsmötet som var i går kväll.


Mötet var välbesökt.

Viktiga personval som ska gälla fram till 2014. Kommunen ska nu styras av Socialdemokrater och Moderater i majoritet. En ny konstellation för den här kommunen.

Efter många och långa förhandlingar så har dessa två partier kommit överens om en politisk plattform. Två motpoler kan tyckas och så är det väl. Men, utgångsläget har varit att bilda en stark plattform för kommuninvånarnas bästa. Förutsättningarna finns. De två största partierna i samarbete för invånarnas bästa. Vissa ideologiska frågor får vila under denna period. Sköts korten rätt så tror jag att resultatet kan bli bra.


En stor samstämmighet rådde under mötet av valberedningens förslag. Någon omröstning blev det väl till någon nämnd, men någon större dramatik blev det aldrig.


Jag tror att alla blev nöjda av resultatet och det bästa av allt, jag fick det jag ville.


Nu på Tisdag ska vi i gruppen för ”valanalys” träffas. Det ska bli intressant att höra vad andra partikamrater tycker vad som vi gjorde bra eller mindre bra i valrörelsen och resultatet av valet. Men resultatet kan vi nog glädjas åt alla i gruppen, då vi fick samma mandat i år som 2006. Inget tapp, utan faktiskt fler röster än 2006.

      

          ////


 
 
Magnus

Magnus

12 november 2010 20:56

Vad var det jag sade...?
De kan styra tillsammans. De är mer lika än du verkat tro. Solidaritet. Jag tänker inte ens dra igång något nu. Men ordet har många innebörder...förresten. Du var ju tidigare rätt röd...jag tycker du börjar tona över i blått...i alla fall an aning lila :)

http://mj.bloggagratis.se

 
Oldmolly

Oldmolly

13 november 2010 08:01

Jag sitter med i en styrelse och tycker mig känna igen det du beskriver. Är det någon större skillnad på att jobba som ledamot i en styrelse och som politiker i en kommun egentligen?

http://oldmolly.bloggplatsen.se

 
Sanna

Sanna

13 november 2010 15:19

Man får ta det som det är och göra det bästa möjliga av saken oavsett vad man inerst inne tycker. Flexibel är ett bra ord minsann. Tur att du är nöjd i alla fall och hoppas även för de andras skull detsamma.

Här vräker regnet ner och man vill INTE gå ut!

Trevlig helg pågen!

http://www.sancha.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Åke Johnson - 22 december 2017 12:30

  Jag ber att få önska alla bloggvänner en GOD JUL och ETT GOTT NYTT ÅR.   ...

Av Åke Johnson - 5 oktober 2017 10:36

Jag hade höga förväntningar på staden och förväntningarna anammades med råge. Påminner en hel del av Prag, skulle man kunna säga. Fast jag upplevde att Budapest är större. Många vackra hus och parker, breda fina gator och framför allt rent och snyg...

Av Åke Johnson - 17 september 2017 11:35


Hej bloggen. Det var länge sedan jag skrev något här. Men jag lever och har hälsan kan man nog säga. Mitt öga får fortsatt behandling på Kristianstad sjukhus med jämna mellanrum. Läkeriet har bromsat upp utvecklingen av sjukdomen vilket är mycket p...

Av Åke Johnson - 13 april 2017 09:52

        Trevlig och Glad Påsk önskar jag alla som tittar in på min blogg.      ...

Av Åke Johnson - 23 mars 2017 10:38

Nu är det klart. Så blev det klart med årets resa med goda vännerna från Sollentuna. Det här året håller vi oss i Sverige. Vi ska göra en kryssning med Birka Cruises från Sthlm som tar oss till Höga kusten, Härnösand och Luleå. Utflykter på båda re...

Presentation


Skånepågen
En Socialdemokrat som tror på att Sverige kan bli ännu bättre med en rättvis politik.

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8
9
10 11 12 13 14
15 16 17 18
19
20 21
22 23 24 25
26
27 28
29
30
<<< November 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards