Skånepågen, politik och annat.

Alla inlägg den 8 november 2010

Av Åke Johnson - 8 november 2010 22:32

Läste i dagens lokaltidning ett kåseri som bl a handlade om Kungen. Kåseriet gick ut på att det var synd om honom.

Så långt skulle jag inte vilja gå så jag tycker synd om honom. Även om jag är emot skvaller och förtal.

Kåsören menade att han har suttit på tronen av tvång och inte av fri vilja. Om det nu är så, så vet jag inget om det. Skulle det vara så tråkigt att vara Kung i Sverige så kan han ju abdikera till förmån för tronföljaren. Hon är ju vid det här laget både vuxen och myndig.


Vad jag däremot tror på, hans uppväxt, hans fostran, var ålderdomlig redan från start i 40 talets hovstat. Alla bär vi med oss mycket från vår barndom och barndomens fostran. Även om livet lär så har säkert hovetiketten halkat efter. Men att gå så långt som att tycka synd om är nog att gå lite väl långt.


Tänk ändå vad bra det vore om den anhållne mannen i Malmö vore den som polisen sökt efter.

Tänk ändå vad bra det vore om dessa hemskheter upphörde i och med gripandet. Det kanske är fler som håller på med dessa fasoner. Men jag får hoppas att myndigheterna utreder detta och de gör de säkert.

    

          ////

Presentation


Skånepågen
En Socialdemokrat som tror på att Sverige kan bli ännu bättre med en rättvis politik.

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8
9
10 11 12 13 14
15 16 17 18
19
20 21
22 23 24 25
26
27 28
29
30
<<< November 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards