Skånepågen, politik och annat.

Alla inlägg den 6 november 2010

Av Åke Johnson - 6 november 2010 16:08

Riktigt skapligt väder denna Alla Helgons dag. Varmt och skönt, lagom väder för att göra lite höstarbete i trädgården, det sista kanske innan vintern.

Nedklippning av de sista perennerna. Sköldpaddsblomman har faktiskt blommat ända tills bara för några dagar sedan. Men nu var det dax för bl a den att klippas ner. Komposten i form av en kompostbehållare i plast blev fullsmockad med allehanda grödor. Det kommer att bli fin mull till nästa höst, kanske rent av till sensommaren nästa år.


Före arbetspasset i trädgården var vi till minneslunden och tände några ljus. Byalaget bjöd på kaffe med hembakat till alla som besökte kyrkogården och som ville ha en kopp. Härligt med engagerade människor.

Vilken fin tradition detta är med att tända ljus på kyrkogården den här helgen. Det borde även en ateist tycka eller alla dom som inte tror på något efter döden. För vackert är det med alla ljus som lyser på alla gravar och minneslundar.

Ett liv efter döden ja ? Jag vet faktiskt inte vad jag ska tro. Rent tekniskt borde det vara otänkbart. Men det är just det med det otänkbara. Ingen, mig veterligt, kan veta. Men har man lite tro så går det betydligt lättare.

Hur det är, får det vara hur det vill med, men ljus har jag tänt för er mamma och pappa och jag tror att ni ser min tanke.


Vännen pingstförsamlingsmedlemmen, han är ju säker, när den dagen kommer så kommer han verkligen hem, säger han. Gud va skönt det måste vara att inte tvivla.

      

Presentation


Skånepågen
En Socialdemokrat som tror på att Sverige kan bli ännu bättre med en rättvis politik.

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8
9
10 11 12 13 14
15 16 17 18
19
20 21
22 23 24 25
26
27 28
29
30
<<< November 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Skapa flashcards