Skånepågen, politik och annat.

Alla inlägg den 13 november 2010

Av Åke Johnson - 13 november 2010 16:21

 

Dagen bjöd på ömsom sol och ömsom massa moln men inget regn ännu. Men regn har vi fått så det räcker och blir över. Men blåser gör det så in i norden.


Rabatterna har fått lite tillskott av fin kompostjord i dag uppblandat med hönsgödsel. Det blir mumma det för perennerna till våren.

Jag hoppas att jag kan få tag i kodynga hos någon bonde som fortfarande lägger det på stack. De flesta har ju sina fina moderniteter numer så det blir en lösflytande sörja av kodyngan. Sedan sprutar de ut det på åkrarna. Men några bönder här omkring tror jag fortfarande kör med gödselstack. Det finns inget som är så fint för rosorna som just koskit. Men den ska vara välbrunnen annars kan de skada växterna mer än de gör nytta. Vi får se hur jag lyckas att få fram några svarta sopsäckar fyllda med det bruna guldet.

   

Jag fixade med julgranen också som ska placeras på innergården till första advent. Jag satte den i cementfoten för parasollet den här gången. Nu borde den stå där och lysa även om snöstormen kommer. Så var det fixat också. Är bara att lyfta fram den när allt annat ska dekoreras till Första Advent.


För övrigt är det en lugn Lördag. Hugo (hunden) ligger bredvid mig här på golvet och sover en eftermiddagslur.

Alltid när jag sitter vid datorn är han med. Märkligt hur hundar är. När dataglasögonen åker av näsan och läggs på skrivaren så hör han det. Reser sig som en oljad blixt, vänder på huvudet och säger ”är det dax att springa ned till matte nu”. Han vet att när den rörelsen görs, då är det dax. Undrar om han verkligen sover, men om han gör det, så finns kollen där ändå . Hur sjutton kan han veta. Snacka om att hundar är kloka.

        

Presentation


Skånepågen
En Socialdemokrat som tror på att Sverige kan bli ännu bättre med en rättvis politik.

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8
9
10 11 12 13 14
15 16 17 18
19
20 21
22 23 24 25
26
27 28
29
30
<<< November 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Skapa flashcards