Skånepågen, politik och annat.

Direktlänk till inlägg 19 maj 2009

Dag tre på lillsemestern.

Av Åke Johnson - 19 maj 2009 22:10


Vaknade till en mulen och lite kylig morgon.

I dag blev det en liten släktträff i Sollentuna.

Det händer en hel del på 3 år beträffande olika vägar i Stockholmsområdet. En ny led är färdig mellan E18, Norrtäljevägen och E4, Uppsalavägen. Hjälper nog alla pendlare från Roslagen som har sina jobb i Sthlm.

Intensiv trafik ju närmare Sthlm jag kom. Den intensiva trafiken som var ett normalläge för några år sedan blev en överraskning i dag. Har jag suttit i dessa köer förr? Ja så var det ju. Tänk vad man glömmer.


Gårdagens resa kostade 50 kr i vägtullar när vi åkte till Segersäng. Kan inte hjälpa att jag tänker på att Borgarna skulle slopa vägavgifterna om de vann valet 2006. Men det vallöftet hölls inte i alla fall.

Eftermiddagen bjöd på solsken. Härligt, åter lite värme.

I morgon blir det ett besök hos sonen m familj. Skall bli kul.

 
 
Eva

Eva

19 maj 2009 23:00

Du skulle ha åkt förbi Thuns och fyndat lite, men jag antar att det hade blivit en ganska lång omväg :). Det blir snart en resa till Thuns igen för min del. Dom har bra kläder där. Bättre än förr i tiden när jag var liten och fick följa med mamma dit. Då ville jag inte ha deras kläder, men nu har dom riktigt bra märken som är kvalié.

Att köra bil i Stockholm i rusningstrafik är något jag har undvikit och klarat mig ifrån. Jag skulle aldrig kunna pendla fram och tillbaka varje dag för då skulle jag stressa ihjäl mig tror jag.

Ha det så bra nu.

http://www.gruddelin.bloggagratis.se

 
GladaKatarina

GladaKatarina

19 maj 2009 23:06

Ha nu riktigt mysigt och njut! :-)

http://gladakatarina.bloggagratis.se

 
Sanna

Sanna

19 maj 2009 23:17

Ni läser ju värre än mellanrummet på krattan.

Det var ett POSTORDERFÖRETAG som gav mig detta eftersom jag räknas som trygg och betalande i tid kund.

-En Mors-Dags present var det ju!

http://sancha

 
Sanna

Sanna

19 maj 2009 23:33

Minns sonens "stön" förra sommaren då han skulle till Stckholm och åkte fel och snurrade runt och kom in i dessa vägtullar. Det blev en dyr tripp eftersom man inte kan vända INNAN man måste åka ut.
Vad är det för jäkla sätt?

Näe jag ska inte yttra mig mera då jag varit i Norge och de har det värre.

Ha det så gott bland släktingar och mys på nu medans tid är. Snart får du fara hem och jobba med valet, eller?
Klart jag ska rösta och vilken fråga sedan...hehe.

Allt gott till dig!

http://sancha

 
Sanna

Sanna

20 maj 2009 15:33

Ha det gooooooooott! hihi

http://sancha

 
kastrullis

kastrullis

20 maj 2009 15:37

Jo, jag är gymtypen. Men mitt knä har pajat lite så jag försöker att lyssna på kroppen och ta det lugnt. Den har väl fått överslag kroppen så den bara kopplade ur helt... Tröttheten har nog en del att göra med krångel på jobbet och en del med vädret. Grå grå grå grå kan man säga...

http://kastrullapan

 
kastrullis

kastrullis

20 maj 2009 15:39

Förresten, vallöfte??? Satsa på skola vård och omsorg??? Ta i såna fall pengar från de j-a tullarna och se till att kidsen får det de behöver, fler vuxna pedagoger som SER dem, och att tanter och farbröder på pangen får NÄRINGSRIKTIG mat och ett VÄRDIGT avslut, och korta gärna lite vårdköer. Hepp!

http://kastrullapan

 
Elisabeth

Elisabeth

20 maj 2009 21:49

Jag har ju bott i Stockholm i 19 år (5 1/2 i Spånga och 13 1/2 på Kungsholmen) och minns att det kunde vara lite knepigt när t.ex mina föräldrar hade med sig bilen och att hitta en parkeringsplats. Har varit i Sollentuna också. Även i Roslagen bl.a., i t.ex Norrtälje

http://elisannw.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Åke Johnson - 22 december 2017 12:30

  Jag ber att få önska alla bloggvänner en GOD JUL och ETT GOTT NYTT ÅR.   ...

Av Åke Johnson - 5 oktober 2017 10:36

Jag hade höga förväntningar på staden och förväntningarna anammades med råge. Påminner en hel del av Prag, skulle man kunna säga. Fast jag upplevde att Budapest är större. Många vackra hus och parker, breda fina gator och framför allt rent och snyg...

Av Åke Johnson - 17 september 2017 11:35


Hej bloggen. Det var länge sedan jag skrev något här. Men jag lever och har hälsan kan man nog säga. Mitt öga får fortsatt behandling på Kristianstad sjukhus med jämna mellanrum. Läkeriet har bromsat upp utvecklingen av sjukdomen vilket är mycket p...

Av Åke Johnson - 13 april 2017 09:52

        Trevlig och Glad Påsk önskar jag alla som tittar in på min blogg.      ...

Av Åke Johnson - 23 mars 2017 10:38

Nu är det klart. Så blev det klart med årets resa med goda vännerna från Sollentuna. Det här året håller vi oss i Sverige. Vi ska göra en kryssning med Birka Cruises från Sthlm som tar oss till Höga kusten, Härnösand och Luleå. Utflykter på båda re...

Presentation


Skånepågen
En Socialdemokrat som tror på att Sverige kan bli ännu bättre med en rättvis politik.

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22
23
24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards