Skånepågen, politik och annat.

Direktlänk till inlägg 20 november 2009

Nu närmar sig extremhögern.

Av Åke Johnson - 20 november 2009 15:33

Såg att Sverigedemokraterna nu har över 5% av väljarstödet i flera opinionsundersökningar.

Det jag inte begriper är den retorik som de etablerade partierna gör. De pratar om hur de ska agera med varandra mot sd när de väl kommit in i Riksdagen. Är det inte hög tid att försöka ändra på människors syn på sd så de inte kommer in. Eller är det så att över 5% är förlorade röster för de etablerade. Jag kan inte låta bli att tycka att det är en ganska slapp tanke.


Vi såg nu hur det gick i Vellinge. Eller är det så att de styrande i Vellinge fick krypa till korset mot sin vilja ?

Jimmy Åkesson (sd) är inte 5%. Det finns en röstberättigade Svenskar bakom siffran.


Nä sossar, moderater, centrar och vänstrar gör gemensam sak gå till verbal attack och försök få tillbaka era väljare.

Budskapet borde vara, ”Rösta på vilket parti du vill bara inte Sverigedemokraterna”.


För övrigt tror jag fortfarande att valfrågorna blir, jobben, fördelningspolitiken och invandrarfrågorna.


 
 
Tintin Belisida

Tintin Belisida

20 november 2009 16:26

JAG har inte röstat på SD i alla fall. Man kan väl i så fall protestera på ett ANNAT sätt./Sången du tänkte på till mitt inlägg är ju faktiskt riktigt fin. Kanhända jag har den på någon skiva, LP eller CD eller ev. både och.

http://elisannw.bloggplatsen.se

 
Sanna

Sanna

20 november 2009 18:38

Har missat något och kom att tänka på att Reinfeldt skulle träffa am president. Hur gick det med världfärden/klimatförändringen? Vet du?

http://sancha.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Åke Johnson - 22 december 2017 12:30

  Jag ber att få önska alla bloggvänner en GOD JUL och ETT GOTT NYTT ÅR.   ...

Av Åke Johnson - 5 oktober 2017 10:36

Jag hade höga förväntningar på staden och förväntningarna anammades med råge. Påminner en hel del av Prag, skulle man kunna säga. Fast jag upplevde att Budapest är större. Många vackra hus och parker, breda fina gator och framför allt rent och snyg...

Av Åke Johnson - 17 september 2017 11:35


Hej bloggen. Det var länge sedan jag skrev något här. Men jag lever och har hälsan kan man nog säga. Mitt öga får fortsatt behandling på Kristianstad sjukhus med jämna mellanrum. Läkeriet har bromsat upp utvecklingen av sjukdomen vilket är mycket p...

Av Åke Johnson - 13 april 2017 09:52

        Trevlig och Glad Påsk önskar jag alla som tittar in på min blogg.      ...

Av Åke Johnson - 23 mars 2017 10:38

Nu är det klart. Så blev det klart med årets resa med goda vännerna från Sollentuna. Det här året håller vi oss i Sverige. Vi ska göra en kryssning med Birka Cruises från Sthlm som tar oss till Höga kusten, Härnösand och Luleå. Utflykter på båda re...

Presentation


Skånepågen
En Socialdemokrat som tror på att Sverige kan bli ännu bättre med en rättvis politik.

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9
10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< November 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards