Skånepågen, politik och annat.

Alla inlägg den 6 november 2008

Av Åke Johnson - 6 november 2008 18:46


  Fick, enligt mitt tycke, en intressant kommentar om homosexualitet.


Här kommer ett litet utdrag :


Först skulle vi acceptera homosexualiteten och sedan giftermålen och nu adoptionerna av barn. Det räcker inte med att man accepterar läggningen.


Det ligger mycket i dessa meningar tycker jag.


Det hela bottnar i naturligtvis, att de homosexuella vill ha samma rättigheter som hetrosexuella människor. Ingen skall behöva känna sig utanför. Alla människor skall behandlas lika oavsett sexuell läggning och accepteras för vad de står för.


Kan det vara så att vi som är lite äldre och har en annan bakgrund har svårare att acceptera avvikelser. Man kanske rent av kan gem föra det med Amerikanarna och de svarta i USA. Det har tagit många årtionden för en förändring som vi bland annat såg i går.


Jag har tyvärr ett problem med de homosexuella. Varför måste det basuneras ut så förbaskat. Är man nu bög eller flata, räcker det inte att vara det, måste det berättas om det, som om det vore något alldeles märkvärdigt.

För att inte tala om alla dessa festivaler.


Homosexualitet har ju funnits så länge det vandrat människor på jorden. I Rommarrikrt lär det ha varit mer en regel en undantag.


Vår kultur på området ser väl inte så munter ut. Homosexuella förbjöds i samhället. De gömdes undan. Kyrkan menar att det är synd, o s v.

Tur är väl att en massa fördomar är borta. Men mycket kanske skulle göras mer.


(Jag förstår kd i sin åsikt, de som mer eller mindre har Bibeln som lagbok).


Jag menar, låt människorna vara som de är. De kan ju inte rå för hur de är skapta.


Att adoptera barn har jag svårare för. Men det lär jag mig också, kanske?

Av Åke Johnson - 6 november 2008 09:37


  Om jag nu förstog nyheterna rätt i går så gav inte kd med sig i äktenskapsfrågan beträffande kyrklig vigsel för samkönade . Bra tycker jag. Har de nu den åsikten så skall de stå fast vid den. Det hedrar dom på något vis att de står fast vid sin åsikt.

Att man skall kunna kompromissa det är en sak. Allianspartierna får nog kompromissa så det förslår kan jag tänka mig i deras arbete och kunna presentera ett förslag.


Men den här frågan om äktenskap är hela fundamentet för kd. Därför tycker jag att de hade kurage att sätta ner foten. Om jag nu förstog nyheten i går rätt, vill säga.


Att jag har en annan åsikt i den här frågan är en helt annan historia.




Presentation


Skånepågen
En Socialdemokrat som tror på att Sverige kan bli ännu bättre med en rättvis politik.

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7
8
9
10
11
12 13 14 15 16
17 18 19
20
21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< November 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Skapa flashcards