Skånepågen, politik och annat.

Alla inlägg den 26 november 2008

Av Åke Johnson - 26 november 2008 09:51


  Att arbete ideellt i dag är inte lika vanligt som tidigare.

Nu är jag där igen med förr och nu, att jämföra. Men ibland måste man göra det.


Nåväl, jag tycker alltså att det verkar svårare i dag (2008) att få människor till ideellt arbete i föreningar av olika slag.

Vissa organisationer / föreningar startade upp en gång helt eller delvis på ideella krafter. Nu kanske 30 år senare så brakar organisationen samman på grund av att människor inte ställer upp lika välvilligt som tidigare.


Vad kan detta bero på?


Är det omodernt att jobba ideellt i dag, eller har det blivit ....... ja vad har det blivit?


Eftersom jag håller på som fritidpolitiker så märker jag att det blir svårare och svårare att få människor intresserade och engagerade i politiken. Men, det är inte bara inom detta område som det är kärvt. Andra organisationer har lika svårt och ibland svårare.


Har det blivit så att om någon skall gå ut och göra något så skall personen ha betalt för det. Det räcker inte att man gör det för den goda sakens skull.


Nu skall jag inte dra alla över en kam. Det är inte meningen. Finns säkert många som gör ett ideellt bra jobb och trivs med det. Men jag noterar att dessa människor blir färre och färre.




Presentation


Skånepågen
En Socialdemokrat som tror på att Sverige kan bli ännu bättre med en rättvis politik.

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7
8
9
10
11
12 13 14 15 16
17 18 19
20
21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< November 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Skapa flashcards