Skånepågen, politik och annat.

Alla inlägg den 21 november 2013

Av Åke Johnson - 21 november 2013 11:02

Om man inte börjar att ta Sverigedemokraterna på allvar så kommer dom att växa ändå mer. Man får ju inte glömma bort att partiets storlek beror på att Svenska män och kvinnor röstar på dom. Jag tror att alla som röstar på det partiet inte är rasister.


De övriga partierna måste börja att debattera med SD. Utan debatt inget svar på vad partiet står för egentligen. Eller är de andra rädda för att resultatet inte blir som de förväntar sig.


Jag hade ett ingående samtal med en sympatisör av SD för en tid sedan. Han menade att han var trött på t ex Vänsterpartiet och Centern som ville öppna gränserna på vid gavel. Mitt parti och de övriga partierna, menade han, är oerhört luddiga i sitt budskap.

Men vad menade han egentligen?


Jag pratade också med en högerväljare för en tid sedan i just denna fråga. Han menade att pratas det inte om SD,s kärnfråga så kommer partiet att bli ändå större.

Men vad menar han egentligen?


Såg ett avsnitt av ”Kommunpampar” i SVT1 för en tid sedan från Höganäs. En kommuninvånare klagade på en häck som skulle skötas av kommunen men som tydligen var misskött. Han menade att resurserna från parkförvaltningen i Höganäs hade minimeras till fördel för kostnaden av invandringen.

Men vad menade han egentligen?


Jag tror att det finns en massa åsikter på sina håll, men fakta kvarstår p g a utebliven debatt. Utgångspunkten kan ju vara, alla människors lika värde, en god början på en debatt, eller hur?


  



Presentation


Skånepågen
En Socialdemokrat som tror på att Sverige kan bli ännu bättre med en rättvis politik.

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards