Skånepågen, politik och annat.

Alla inlägg den 17 november 2013

Av Åke Johnson - 17 november 2013 10:58

Min fru har kusiner som bor i Helsingborgsområdet. Hon har fyra kusiner som i sin tur betyder fyra olika par. Vi försöker träffas sisådär tre till fyra gånger om året.


Eftersom det bara är vi som är Upplänningar och inte tycker att avstånd är så mycket att tala om så var det vår tur att besöka Ödåkra den här gången.

Formuleringen ovan är kanske en aning märklig, men vad jag menar är att infödda Skåningar är inte vana med avstånd. Allt över två mil är långt. Men, de gånger som dom ska till oss så knorras det aldrig, men jag vet att de tycker att vi bor långt bort. Jättetrevligt har vi då vi träffas och samtalsämnen saknas inte.

 

Märkligt det där med avstånd. Desto högre upp i landet man kommer desto längre avstånd blir det utan att människor reagerar. Att åka på dans uppe i Norrland med ett avstånd på tio eller tjugo mil är ingen ovanlighet, sägs det. Själv pendlade jag nästan fem mil enkel resa till arbetet under en period i Stockholmsområdet.


      



Presentation


Skånepågen
En Socialdemokrat som tror på att Sverige kan bli ännu bättre med en rättvis politik.

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Skapa flashcards