Skånepågen, politik och annat.

Alla inlägg den 12 november 2012

Av Åke Johnson - 12 november 2012 09:38

Det är för mig obegripligt att inte etablerade politiska partier sätter ned foten och funderar över Sverigedemokraternas framfart i opinionsundersökningarna den senaste tiden.

Lyssnar man på representanter från de övriga partierna i Riksdagen så kritiserar de Sverigedemokraterna för sina rasistiska åsikter vid varje tillfälle. Jag har aldrig hört att de oroar sig för att partiet blir större och större. Det är ju ändå en Svensk medborgare bakom varje röst för S D.

Det är hög tid, tycker i alla fall jag, att partierna lyfter på locket och bemöter. Eller har V, S, FP, C, KD, MP och M kapitulerat i frågan.

Det räcker inte bara att säga att Sverige måste vara med och hjälpa människor i nöd. Nä, hela invandrarpolitiken måste presenteras så folket blir informerade.

Utvecklingen i vårt land känns inte bra i den här frågan. Krafttag måste göras.

Jag gissar att invandrarfrågan måste upp på agendan så folk som du och jag får reda på vad som gäller. Inta bara att komma med att vi måste vara med och hjälpa folk i nöd, för det är väl ändå en självklarhet.


Det mångkulturella samhället är här, vi måste göra något bra av det, annars fortsätter eländet som nu råder.


  

Presentation


Skånepågen
En Socialdemokrat som tror på att Sverige kan bli ännu bättre med en rättvis politik.

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
<<< November 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Skapa flashcards