Skånepågen, politik och annat.

Direktlänk till inlägg 14 maj 2011

Adjö London.

Av Åke Johnson - 14 maj 2011 20:03

Efter 4 dagar i London så gick färden norr ut. Nästa mål var Nottingham

Efter att ha bott på hotell i London var jag nog allt lite spänd på att bo på bed and breakfast. Har aldrig gjort det tidigare. Blev imponerad direkt. Betr. bed and breakfast så vimlar det av dom i hela Drottningsriket.

Som sagt Nottingham stod som mål. Varför ? Självklart för min ungdoms hjälte och nu på lite äldre dar också. Tänk att han står staty där, Robin Hood. Utanför Slottet i Nottingham där Prins John bodde. Allt mycket sevärt även för dom som inte gillar Robin.

Men ska man tycka något så var han varken likt Errol Flynn, Kevin Costner, Sean Connery eller Russell Crowe. Alla har ju spelat hjälten på vita duken.

England vimlar av gamla borgar och jag tyckte jag såg Robin i varenda buske då vi åkte igenom Sherwoodskogen. Så mycket till skog var det inte nu längre, men vackert landskap ramade in det som tidigare varit Robin Hoods hem.


Nå, bed and breakfast då ? Toppen tycker jag som en sammanfattning av hela resan där vi bodde på detta övernattningsalternativ.

Mestadels så hade rummen hotellstandard. Nytt och fint möblemang. Att komma in i ett bed and breakfast är som att komma in i ett mindre hotell, åtminstone där vi bodde.

I Nottingham stannade vi en natt.

     


     

                                      Bed and breakfast i Nottingham.


I skrivande stund så   det. 

 
 
marianne

marianne

15 maj 2011 11:26

Välkommen hem igen,roligt o läsa o se bilder från din resa.
Ha en skön helg

http://mapes.bloggagratis.se

 
Oldmolly

Oldmolly

15 maj 2011 13:23

Låter häftigt!
För info: Det regnar här med.

http://oldmolly.bloggplatsen.se

 
Tintin Belisida

Tintin Belisida

15 maj 2011 13:40

Fina bilder igen. Skulle själv kunna tänka mig att återvända till England snart igen. Dina fina foton och Din berättelse kan absolut bidra till ännu mer inspiration.

http://elisannw.bloggplatsen.se

 
Lena

Lena

15 maj 2011 17:00

Har vart i London en gång, förra sommaren...
Här på bloggen träffade jag för något år sedan "Kickan" vi skrev på¨varandras bloggar & blev vänner!
Hon är Svenska, men bor sedan 40 år i London med mannen. Har jobbat som reseguid i London hela sitt liv, så när jag syster & mamma kom dit, så stod hon & checkade in oss & guidade runt oss i sin bil i hela London! & utanför åxå, på landet, vilken lyx!!! när hon är i Sverige ses vi åxå, tänk vad en blogg kan ge♥
Så London vill jag se igen, så vackert & mycket att se! förstår att ni är nöjda med resan, & Skottland inte minst ;)
Men har inte ni en Husvagn? eller har ni haft en Husbil? nu ska det då bli lite åka av, spännande spännande, brukade låna en husvagn förr om åren, men nu har vi ett eget hus! :)))
Kram från et kallt & regn tyngt Dalarna♥ /Lena

http://frallorna.bloggplatsen.se

 
Sanna

Sanna

18 maj 2011 15:26

Åh hade också velat vara med i Sherwoodskogen och är också så där att jag vill se allt man lärt sig/hört som barn.
Härliga bilder och skoj att veta hur ni tolkat bed&breakfast. Har också trott att det var litet men naggande gott.
Ska baske mig till England/Scottland jag också någon gång.
Var det långa sträckor mellan allt eller dök det upp små byar som svampar i jorden på korta avstånd?

http://www.sancha.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Åke Johnson - 22 december 2017 12:30

  Jag ber att få önska alla bloggvänner en GOD JUL och ETT GOTT NYTT ÅR.   ...

Av Åke Johnson - 5 oktober 2017 10:36

Jag hade höga förväntningar på staden och förväntningarna anammades med råge. Påminner en hel del av Prag, skulle man kunna säga. Fast jag upplevde att Budapest är större. Många vackra hus och parker, breda fina gator och framför allt rent och snyg...

Av Åke Johnson - 17 september 2017 11:35


Hej bloggen. Det var länge sedan jag skrev något här. Men jag lever och har hälsan kan man nog säga. Mitt öga får fortsatt behandling på Kristianstad sjukhus med jämna mellanrum. Läkeriet har bromsat upp utvecklingen av sjukdomen vilket är mycket p...

Av Åke Johnson - 13 april 2017 09:52

        Trevlig och Glad Påsk önskar jag alla som tittar in på min blogg.      ...

Av Åke Johnson - 23 mars 2017 10:38

Nu är det klart. Så blev det klart med årets resa med goda vännerna från Sollentuna. Det här året håller vi oss i Sverige. Vi ska göra en kryssning med Birka Cruises från Sthlm som tar oss till Höga kusten, Härnösand och Luleå. Utflykter på båda re...

Presentation


Skånepågen
En Socialdemokrat som tror på att Sverige kan bli ännu bättre med en rättvis politik.

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13 14
15
16 17 18
19
20
21
22
23
24 25 26
27
28
29
30 31
<<< Maj 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards