Skånepågen, politik och annat.

Alla inlägg den 1 november 2012

Av Åke Johnson - 1 november 2012 17:44

November betyder födelsedagar för både min fru och mig. Min fru i dag och jag senare i månaden. Det betyder också att våra tecken är skorpionens.

-Hur ska det gå med två skorpisar, gnydde några när vi slog våra påsar ihop, för många år sedan. Ja, hittills har allt gått bra, kan jag meddela.


November är annars en tråkig månad tycker jag. Mörkt, ibland kall, regn och ibland snöslask. Ja det gäller att förgylla på annat sätt.

Som i kväll t ex. då blir det den nya filmen med James Bond. Ska bli kul att se om den håller vad filmkritikerna lovat. Bra recensioner har den fått.


På Lördag blir det middag här i huset för några vänner och den 12 november kommer vännerna från Sollentuna hit och stannar några dagar. Som sagt, det gäller att förgylla dagarna i mörkret.


Månaden har en mysfaktor i alla fall, man kan tända ljus och en brasa i kaminen, det gör mörkret lite mer uthärdligt. Nu till helgen blir det också ”Ljus på Österlen”. Som sagt det gäller att skapa ljus.


  

Presentation


Skånepågen
En Socialdemokrat som tror på att Sverige kan bli ännu bättre med en rättvis politik.

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
<<< November 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Skapa flashcards