Skånepågen, politik och annat.

Alla inlägg den 16 december 2012

Av Åke Johnson - 16 december 2012 10:06

 


Jag vet att många har det mycket värre än vad jag har!

Jag vet att flera opererades för större saker än jag, t o m på samma dag som jag opererades, t o m på samma sjukhus!

Jag vet att både grannar, några i släkten och bekantskapskretsen har det mycket värre än jag med olika sjukdomar.

Men än då!

Jag måste få säga att jag mår dåligt. De två första dagarna efter operatonen kände jag mig riktigt bra. Men nu så mår jag bara illa, det värker och jag känner mig ganska slak. Jag försöker intala mig själv att det här är nog en del i läkningsprocessen.


Jag vet varför jag hela tiden varit tacksam för att jag fått vara frisk, det gör sig verkligen påmind just nu.

Det känns ganska skönt att få klaga lite också och att få tycka synd om sig själv.

-Det är synd om en karl när han blir dålig, var det någon som sa.

Ligger nog något i det också. Ändå tycker jag att jag har en ganska hög smärtgräns och har alltid haft det.

Nåja, det kan också vara så, att är man van att vara frisk så slår det hårdare när det händer något.


Nu har jag fått klagat lite. Om det nu hjälper vet jag inte. Jo, det vet jag föresten, Att klaga hjälper inte, fick jag reda på redan som barn. Men nu är det gjort om en bara i min blogg.


    


Presentation


Skånepågen
En Socialdemokrat som tror på att Sverige kan bli ännu bättre med en rättvis politik.

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Skapa flashcards