Skånepågen, politik och annat.

Alla inlägg den 19 december 2012

Av Åke Johnson - 19 december 2012 13:04

Jag har haft hur mycket tid som helst att läsa, kolla på TV, kolla på Internet och verkligen fundera över vad det är som jag tar del av.

Det finns mycket just nu om den ekonomiska krisen i Europa som också kommit hit. Just det, som också kommit hit? Tillhör inte Sverige Europa? Varför skriver jag på det här viset egentligen, i ett ordalag, en mening, som att Sverige inte tillhör Europa.

Blir inte det en tanke som dom i Europa och vi i Sverige ? I stället för krisen i vissa länder i Europa , punkt.


Så har Kalle Ankas jul varit i blåsväder. Vår tradition, (i många Svenska hem på julafton kl. 15.00) så ytlig, så trivial, men ändå en tradition som det ska klippas i.

Vissa menar att det är fel att ta bort några bilder på färgade dockor som får ett OK av tomten. Andra menar att det är rasistiskt att ha kvar bilderna.

Som jag skrivit tidigare, jag tycker att det har gått troll i den här frågan vad som är rasistiskt. Samtidigt som jag förstår och menar att frågan om rasism och främlingsfientlighet är svår. Rentav två frågor kanske.


Att läsa om och ta del av nyhetsflödet om massakern på en skola i Amerika där många små barn fick sätta livet till för en vettvillings framfart gör mig bara ledsen. Sån tur ändå att jag bara har ett litet snitt på min mage. Det är ju ingenting emot de katastrofer som sker lite nu och då på vår jord.


För övrigt mår jag lite bättre och ska börja så smått att gå ut på hundpromenader.

Vad var det doktorn sa till mig i början, ”en operation är alltid en operation”. Å jag kan bara hålla med.

Skickar med några bilder från några montrar med pepparkakskonst från hotellet som vi bodde på när vi var senast i Göteborg.


   


  

Presentation


Skånepågen
En Socialdemokrat som tror på att Sverige kan bli ännu bättre med en rättvis politik.

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards