Skånepågen, politik och annat.

Direktlänk till inlägg 14 oktober 2012

Nu har diskussionerna startat

Av Åke Johnson - 14 oktober 2012 11:02

Nu har diskussionerna startat igen om farliga hundar. Såg Debatt på TV i veckan. Jag kan inte hjälpa att jag tycker att samtalet startar i fel ände.

Alla hundar kan vara farliga inte bara de så kallade kamphundarna. Men det är klart, en kamphund inger mer respekt än en liten tax. Men har man blivit biten av en tax så vet man var dom kan åstadkomma också. Jag tror man ska börja diskussionen med att se vad är det för ägare bakom kopplet.

De här två bryr sig inte inte, jag lovar !

 


Vargen i Skurup, om han/hon är kvar, håller folket igång, om man nu ska tro tidningarna. Tänk om han har vandrat till ”vår” lilla skog? Ja, tänk om !


  

 
 
Sanna

Sanna

14 oktober 2012 13:24

Ja vet man att det finns varg så kopplar man sina hundar och tror säkert du också är med på den linjen. Vargen attackerar INTE människor oavsett de kommer med hundar el inte. Så långt är nog alla överens. Tycker i alla fall att det är en viss tjusning att veta att man endera dagen kan stå möte med en varg. Älskar de här bjässarna så otroligt mycket och svårt att förklara för andra som inte känner detsamma.
Angående diskussionerna om hundattackerna är jag för ett koppeltvång på ALLA allmänna platser. Det innebär att det endast finns skogsområden och utanför stöder som man kan släppa sina hundar. Tycker också att kommunerna kan bygga flera inhägnade områden för hundrastplatser bla. De är för få och för små en del tycker hundägare.

Ha en härlig söndag med din underbara jyckar!

http://www.sancha.bloggplatsen.sew

 
Sanna

Sanna

14 oktober 2012 13:26

Slarvar idag;

utanför städer

De är för få och för små "tycker" en del tycker hundägare

http://www.sancha.bloggplatsen.sew

 
katsura

katsura

14 oktober 2012 18:08

Tänk att du har två små godingar nu! De verkar ju verkligen gilla varandra!
Jag håller med dig om att det är föraren i andra änden kopplet man ska fokusera på, samtidigt som allmänheten behöver lära sig att bara för att en hund är liten, lurvig och gudasöt kan man inte klappa den! Chili gillar inte främlingar som dyker på henne och det händer ofta... men en kamphund räcker man inte fram handen till. Vad jag vill säga är att man ska alltid lämna andras hundar ifred, om inte situationen tillåter något annat :) Förbud mot kamphundar tror jag inte på, men kanske en "förarlicens"... Trevlig kväll!

http://katsura.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Åke Johnson - 22 december 2017 12:30

  Jag ber att få önska alla bloggvänner en GOD JUL och ETT GOTT NYTT ÅR.   ...

Av Åke Johnson - 5 oktober 2017 10:36

Jag hade höga förväntningar på staden och förväntningarna anammades med råge. Påminner en hel del av Prag, skulle man kunna säga. Fast jag upplevde att Budapest är större. Många vackra hus och parker, breda fina gator och framför allt rent och snyg...

Av Åke Johnson - 17 september 2017 11:35


Hej bloggen. Det var länge sedan jag skrev något här. Men jag lever och har hälsan kan man nog säga. Mitt öga får fortsatt behandling på Kristianstad sjukhus med jämna mellanrum. Läkeriet har bromsat upp utvecklingen av sjukdomen vilket är mycket p...

Av Åke Johnson - 13 april 2017 09:52

        Trevlig och Glad Påsk önskar jag alla som tittar in på min blogg.      ...

Av Åke Johnson - 23 mars 2017 10:38

Nu är det klart. Så blev det klart med årets resa med goda vännerna från Sollentuna. Det här året håller vi oss i Sverige. Vi ska göra en kryssning med Birka Cruises från Sthlm som tar oss till Höga kusten, Härnösand och Luleå. Utflykter på båda re...

Presentation


Skånepågen
En Socialdemokrat som tror på att Sverige kan bli ännu bättre med en rättvis politik.

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20 21
22
23 24 25
26
27 28
29
30
31
<<< Oktober 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards