Skånepågen, politik och annat.

Alla inlägg den 30 oktober 2012

Av Åke Johnson - 30 oktober 2012 09:06

Såg på invigningen av den nya Nationalarenan i Solna i Lördags kväll. Jag tyckte att föreställningen var toppen. Vi har duktiga artister att tillgå. Jag beundrar både Tommy Körberg och Peter Mattei.


Det pratas mycket om den här arenan behövs. Jag vet faktiskt inte. Å i det fallet så bryr sig nog beslutsfattarna inte ett dugg om vad jag tycker. Nu står den där, stor och grann och bara väntar på evenemang.


Jag satte upp fågelhuset i Lördags. Vi har ett ganska stort sådant som jag tar ned under sommarhalvåret och sätter upp när det är dax att börja att mata småfåglarna. Märkligt att under sommaren så ser vi inte så många småfåglar. Men så fort ”huset” är på plats som kommer dom. Det kan ta någon dag innan dom hittar dit. Men jag undrar ändå, har det blivit mindre med fåglar. Har läst det någonstans att småfåglarna har minskat i antal.

Taljoxar, blåmes och gråsparvar är dom som kommer och så några arter till som jag inte vet namnet på. Jag är urusel på fågelarter. Men alla småfåglar är välkomna hit och ät ur vårt hus, eller heter det fågelbord? Men det är ett hus! Nåja, äta får dom oavsett.


Regnet har kommit, den höga klara luften med frostiga mornar är borta för den här gången. Men, hösten har bara börjat.


I går hämtade jag kodynga. En hygglig bonde som låter mig ta så mycket jag behöver. Han gör en speciell liten hög som får ligga och urlaka, eller heter det ”väl brunnen”. Nu blir rosorna säkert glada, ja de andra växterna också förstås.


  

Presentation


Skånepågen
En Socialdemokrat som tror på att Sverige kan bli ännu bättre med en rättvis politik.

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20 21
22
23 24 25
26
27 28
29
30
31
<<< Oktober 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Skapa flashcards