Skånepågen, politik och annat.

Direktlänk till inlägg 20 maj 2009

Dag fyra på lillsemestern.

Av Åke Johnson - 20 maj 2009 23:20


Lång dags färd mot natt, måhända, men en trevlig sådan.

Ja, kanske inte riktigt ändå för alla inblandade.

Dotterns yngsta, hade vaknat på natten och haft ont i ena örat. Läkarbesök och penicillin mot inflammation. Ja så det kan bli.

Bra att jag (morfar) var på plats, kunde vara barnvakt. Läsa saga, vaggsång o s v. Hon somnade till slut i alla fall. De gamla takterna sitter i, tydligen. Bra att kunna vara behjälplig.


Tillbringade eftermiddagen med sonen och hans familj. God mat och lite kvällsmat blev det också. Kvällen avslutades med den senaste Walander filmen på DVD, Hämnden.

Jag tyckte den var riktigt bra. Den är ju inspelad i grannkommunen till mig numera, Ystad. Faktiskt riktigt kul då man känner igen sig.

Tack för en mysig kväll och vi ses på Fredag igen.


Det smådroppar lite från ovan just nu. Kanske blir det regn i natt i alla fall.

 
 
Ingen bild

Tojan

20 maj 2009 23:36

Jasså du är ute och reser?

 
GladaKatarina

GladaKatarina

20 maj 2009 23:46

:-D Visst skrattar man åt Wallander ibland; bra, men känns som om grannen gjort en hemvideo. ;-)

http://gladakatarina.bloggagratis.se

 
janet65

janet65

21 maj 2009 00:01

du verkar vara en supermorfar. kram

http://janet65.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Sonen

21 maj 2009 00:11

Och en superfarfar. välkommen tillbaka på fredag.

 
Sanna

Sanna

21 maj 2009 12:54

Jag tror att du är världens bästa morfar och farfar (ser kommentar) och plötligt var det som en blixt öppnade sig på himlen och hela "sambandet" uppenbarade sig. he he

Hoppas stackars barnbarnet blir bra nu också.

Skoj att följa dig på din väg men du berättar ju inget om naturen och hur det ser ut i omgivningen.
Vart övernattar ni? På en camping eller i naturen undangömda?

Ha det gott "resande" pågen! :)

http://sancha

 
Elisabeth

Elisabeth

21 maj 2009 18:47

Tråkigt med öronvärken för dotterns yngsta men skönt att det finns hjälp att få./Gillar Wallander och har ju varit till Ystad några gånger och hoppas komma tillbaka snart igen. Ha det så bra.

http://elisannw.bloggagratis.se

 
janet65

janet65

21 maj 2009 21:22

Jag är jätteglad att ha ett jobb att gå till och det har jag ju skrivit i min blogg åsså om du har läst det, men det vore skönt att vara ledig nån storghelg, enda gångerna vi är ledig är jul o midsommar,kram

http://janet65.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Åke Johnson - 22 december 2017 12:30

  Jag ber att få önska alla bloggvänner en GOD JUL och ETT GOTT NYTT ÅR.   ...

Av Åke Johnson - 5 oktober 2017 10:36

Jag hade höga förväntningar på staden och förväntningarna anammades med råge. Påminner en hel del av Prag, skulle man kunna säga. Fast jag upplevde att Budapest är större. Många vackra hus och parker, breda fina gator och framför allt rent och snyg...

Av Åke Johnson - 17 september 2017 11:35


Hej bloggen. Det var länge sedan jag skrev något här. Men jag lever och har hälsan kan man nog säga. Mitt öga får fortsatt behandling på Kristianstad sjukhus med jämna mellanrum. Läkeriet har bromsat upp utvecklingen av sjukdomen vilket är mycket p...

Av Åke Johnson - 13 april 2017 09:52

        Trevlig och Glad Påsk önskar jag alla som tittar in på min blogg.      ...

Av Åke Johnson - 23 mars 2017 10:38

Nu är det klart. Så blev det klart med årets resa med goda vännerna från Sollentuna. Det här året håller vi oss i Sverige. Vi ska göra en kryssning med Birka Cruises från Sthlm som tar oss till Höga kusten, Härnösand och Luleå. Utflykter på båda re...

Presentation


Skånepågen
En Socialdemokrat som tror på att Sverige kan bli ännu bättre med en rättvis politik.

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22
23
24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards