Skånepågen, politik och annat.

Direktlänk till inlägg 13 december 2010

Lite om bröd och renovering.

Av Åke Johnson - 13 december 2010 09:25


Trevlig Lucia på er alla bloggare. Har ni smakat någon lussebulle ännu ?

Ena grannen kom in här ett tag i går. Hon hade hembakade härliga lussebullar med sig. Det är något visst med hembakat.

Själva köper vi allt bröd. Om det någon gång skulle bakas i det här huset så är det jag som gör det i så fall. Men det har aldrig blivit mer än möjligen matbröd, ja vörtbröd å sånt. När vi nu inte bakar själva så uppskattar vi nog säkert hembakt lite extra ändå.


Vardagsrummet börjar att ta form. Eller rättare sagt, vi har kört igång med vardagsrummet. Ska bli klart senast till Söndag, Fjärde Advent. Vi tänkte att det skulle bli vår julklapp i år, ett nyrenoverat vardagsrum.

Skickar med några bilder från ”byggarbetsplatsen”.

Att slita ned den gamla tapeten var ingen lek. Det var ju en ganska tjock strukturtapet. Men ned kom den efter många timmars slit. Sedan helspackling av väggarna. Så långt har vi kommit. I morgon ska taket målas och alla snickerier grundas. Hur det är med arbetslusten? Jo tack, ännu så länge går det bra, det är bara att hålla ångan uppe.

   


Apropå hålla ångan uppe, här några bilder från snösituationen innan snöslungan hade gjort sitt.

 

  

 
 
Sanna

Sanna

13 december 2010 13:52

Härligt att se att du är sysselsatt och skitskoj att få se bilder även om det bara är på inledningsfasen. Det blir ju bara bättre vartefter dagarna går. Ska bli skoj att se slutbilden också.

http://www.sancha.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Magnus

13 december 2010 14:47

Vad duktig du är. Ska bli kul att se resultatet sen.

 
Mita

Mita

13 december 2010 19:17

Inte en lussekatt så långt ögat kan nå!!

http://rocotopeppers.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Åke Johnson - 22 december 2017 12:30

  Jag ber att få önska alla bloggvänner en GOD JUL och ETT GOTT NYTT ÅR.   ...

Av Åke Johnson - 5 oktober 2017 10:36

Jag hade höga förväntningar på staden och förväntningarna anammades med råge. Påminner en hel del av Prag, skulle man kunna säga. Fast jag upplevde att Budapest är större. Många vackra hus och parker, breda fina gator och framför allt rent och snyg...

Av Åke Johnson - 17 september 2017 11:35


Hej bloggen. Det var länge sedan jag skrev något här. Men jag lever och har hälsan kan man nog säga. Mitt öga får fortsatt behandling på Kristianstad sjukhus med jämna mellanrum. Läkeriet har bromsat upp utvecklingen av sjukdomen vilket är mycket p...

Av Åke Johnson - 13 april 2017 09:52

        Trevlig och Glad Påsk önskar jag alla som tittar in på min blogg.      ...

Av Åke Johnson - 23 mars 2017 10:38

Nu är det klart. Så blev det klart med årets resa med goda vännerna från Sollentuna. Det här året håller vi oss i Sverige. Vi ska göra en kryssning med Birka Cruises från Sthlm som tar oss till Höga kusten, Härnösand och Luleå. Utflykter på båda re...

Presentation


Skånepågen
En Socialdemokrat som tror på att Sverige kan bli ännu bättre med en rättvis politik.

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7
8
9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20
21
22 23 24 25 26
27
28
29
30
31
<<< December 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards