Skånepågen, politik och annat.

Alla inlägg den 19 december 2010

Av Åke Johnson - 19 december 2010 21:36

 

Svinalängorna, en stark film. En film som berör. En film som visar på helvetet med alkohol.

Vi fick sällskap av vännerna från grannbyn. Någon insikt av vad filmen skulle handla om hade inte jag och inte vännerna heller, utom min fru som läst boken.

-Ni får vara beredda på ett helvetes drama och definitivt ingen komedi, sa hon när vi satte oss i salongen. Mycke riktigt drama var det, på alla cylindrar.

Jag ska varken berätta handling eller recensera filmen men vill ändå påpeka att filmen var sevärd om en något trög. Men glad blir man inte av att se den. Men samtalsämne skapade den när vi bjöd på kaffe med macka efteråt.

Jag gissar att den kommer att beröra tittaren och ger en inblick i den misär alkohol kan ställa till med.

    

    *      **

Presentation


Skånepågen
En Socialdemokrat som tror på att Sverige kan bli ännu bättre med en rättvis politik.

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7
8
9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20
21
22 23 24 25 26
27
28
29
30
31
<<< December 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards