Skånepågen, politik och annat.

Alla inlägg den 23 oktober 2010

Av Åke Johnson - 23 oktober 2010 10:49

Polisen har satt till mer resurser.

Ilmar Reepalu säger i DN i dag, Agera eller avgå Beatrice Ask.

Det är bra att polisen tillsätter alla tänkbara resurser som tänkas kan för att få tag på förövaren.

Men det räcker inte bara med det, tycker i alla fall jag.

Den politik som Sverige haft under många årtionden i integration och flyktingpolitiken räcker inte till. Att bara ta hand om människor i nöd räcker inte. En aktiv politik med olika typer av program måste till för att få en human integration, tror jag. SFI undervisningen är ett steg i detta. Man måste kunna Svenska språket för att komma in i samhället. Folkpartiet har onekligen haft rätt i sitt förslag om resurser till SFI.


Arbetsgivarna ska anställa män och kvinnor även om de har ett annorlunda namn och prova dessa människors kompetens. Det är en skam för Sverige, tycker jag, att att högskoleutbildade människor med utländsk härkomst ska sitta och köra taxi eller jobba för en städfirma eller dylikt när det behövs med sina kompetenser. OBS , inget nedvärderat från min sida för taxi och städjobb.


Jag menar helt enkelt att integrationen i vårt land måste omvärderas från grunden för att inte grupper som SD och enskilda människor ska få mer fyr under sin gryta.


    

Presentation


Skånepågen
En Socialdemokrat som tror på att Sverige kan bli ännu bättre med en rättvis politik.

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12
13
14
15
16
17
18
19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Skapa flashcards