Skånepågen, politik och annat.

Direktlänk till inlägg 7 oktober 2010

Några funderingar om SD och om konsten hos Kivik Art.

Av Åke Johnson - 7 oktober 2010 11:50

Vad skriver man om en dag som denna. Det småregnar, är allmänt trist, vädret alltså. Värmen som skulle komma kom, men allt för kortlivad. Brittsommaren kom av sig, kan man gott säga.


Sverigedemokraterna har tågat ut ur kyrkan i veckan. De som säger sig värnar om Svenska kyrkan, men uppenbarligen inte budskapet som prästen förmedlar ? Alla människors lika värde ! Uppenbarligen tycker inte SD det. Det börjar bra.


Betr. inlägget i går. Kivik Art på kullen ovanför Kivik är platsen där man låtit konstnärer göra olika så kallade installationer. Jag ska inte kommentera dessa så kallade verk. Min kunskap i konst sträcker sig inte så långt, om man säger så.

På en naturskön plats har dessa ”konstverk” placerats ut i naturen. (se bilder nedan)

Intendenten för Kivik Art guidade oss och förklarade de olika konstverken.

Oss, några förtroendevalda skulle sätta oss in i om dessa verk var byggnader eller konst. Eller byggnadskonst. Det hela mynnar ut i, för just det här besöket, om bygglov erfordras. Alltså inte någon bedömning om det är konst eller inte. Den frågan är nog ganska svår och komplex. För vissa människor är allt konst, på ett eller annat sätt. För andra....... , ja ni fattar.

 

Den sista bilden här är tagen från tornets första avsats från bilden i inlägget i går.

Vad tycker du ?


    

          ////

 
 
Sanna

Sanna

7 oktober 2010 12:50

Det roliga i kråksången är ju att J. Åkesson inte kan svara längre på motfrågorna utan hänvisar till att de könde sig träffade...av vad om de nu ite är rasister?
Det kunde han heller inte svara på utan hänvisade till sina "alla" tidigare svar!
Jisses har du ingen Radar hemma? hehe

Tunneln med mannen var häftig här och man blir lite nyfiken på hur den är gjord och vad som ligger på marken i tunneln.
Klart att det är konst pågen! *ler*

Ska visa lite ny konst från Vewnedig också som räknas från dagens unga konstnärer. Det kan bli blogginlägg refan imorgon om detta.

Ha en goer torsdag på dig!

http://www.sancha.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Titti

8 oktober 2010 08:49

Värderingen/tolkningen av konst och byggnadsverk sitter i varje betraktares öga.
Allt är inte gjort för att hänga hemma på vardagsrumsväggen.
Väldigt mycket konst räcker att uppleva och förundra sig över! :)

 
Sanna

Sanna

8 oktober 2010 12:25

Idag har jag lite Venedigkonst (gratis titt dessutom) hehe.
Trevlig fredag pågen!

http://www.sancha.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Åke Johnson - 22 december 2017 12:30

  Jag ber att få önska alla bloggvänner en GOD JUL och ETT GOTT NYTT ÅR.   ...

Av Åke Johnson - 5 oktober 2017 10:36

Jag hade höga förväntningar på staden och förväntningarna anammades med råge. Påminner en hel del av Prag, skulle man kunna säga. Fast jag upplevde att Budapest är större. Många vackra hus och parker, breda fina gator och framför allt rent och snyg...

Av Åke Johnson - 17 september 2017 11:35


Hej bloggen. Det var länge sedan jag skrev något här. Men jag lever och har hälsan kan man nog säga. Mitt öga får fortsatt behandling på Kristianstad sjukhus med jämna mellanrum. Läkeriet har bromsat upp utvecklingen av sjukdomen vilket är mycket p...

Av Åke Johnson - 13 april 2017 09:52

        Trevlig och Glad Påsk önskar jag alla som tittar in på min blogg.      ...

Av Åke Johnson - 23 mars 2017 10:38

Nu är det klart. Så blev det klart med årets resa med goda vännerna från Sollentuna. Det här året håller vi oss i Sverige. Vi ska göra en kryssning med Birka Cruises från Sthlm som tar oss till Höga kusten, Härnösand och Luleå. Utflykter på båda re...

Presentation


Skånepågen
En Socialdemokrat som tror på att Sverige kan bli ännu bättre med en rättvis politik.

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12
13
14
15
16
17
18
19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards