Skånepågen, politik och annat.

Alla inlägg under augusti 2010

Av Åke Johnson - 2 augusti 2010 10:16

Vad innebär sommar för mig. Ja, då menar jag inte bara årstiden som sådan. Känslan för sommaren har nog förändrats med åren, skulle jag tro.

Sommaren för mig är lite av livet, medans vintern, ja det är inte mycket att prata om, om jag säger så.

Det är på sommaren som jag utforskar, söker ny platser. Sedan flytten till Österlen har sommaren också blivit besök hos barnen. Även om just detta även kan ske på vintern så har de ju i regel sommarsemester och vi kan umgås lite mer då. Ingen skygga kan förhindra det.

 

Hösten är förvisso en vacker tid i naturen. Men det är början på något som jag kunde vara utan, vintern.


Men fortfarande är det sommar. Augusti kan vara en fin månad. Speciellt här nere i södra Sverige.

Kom att tänka på att i Dalarna har de midsommarstången kvar, klädd och grann, året om. Som en påminnelse om sommaren. Liksom hästtillverkningen i Nusnäs pågår året om. Det är inget säsongsarbete det inte.


Många säger att just skillnaden på årstiderna är så fint med Sverige. Självklart håller jag med om det. Men står fast vid att vintern är inget för mig.


Nä. nu ska jag njuta av fortsättningen av sommaren. Den här hösten är lite annorlunda än den förra. Vart fjärde år är det ju på det viset. Just det !!! Val i Sverige.


 

Undrar om något parti har Vintern i sitt valprogram. Skulle inte tro det. Men en sak är klar vi går till val i ett land som är värt att vårda och bevara.


FÖR SVERIGE ÄR FANTASTISKT.

(TROTTS VINTERN)


      

                             ///



Av Åke Johnson - 1 augusti 2010 11:39

Jag har haft en frivillig bloggpaus !

Anledning ?

Besök av dotter, måg och ett barnbarn och vovve !


Men nu är jag på banan igen...... , snart !


        Kvavt

Presentation


Skånepågen
En Socialdemokrat som tror på att Sverige kan bli ännu bättre med en rättvis politik.

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4
5
6 7 8
9 10 11
12
13 14 15
16 17 18
19
20 21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< Augusti 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Skapa flashcards