Skånepågen, politik och annat.

Direktlänk till inlägg 2 augusti 2010

Sommar.

Av Åke Johnson - 2 augusti 2010 10:16

Vad innebär sommar för mig. Ja, då menar jag inte bara årstiden som sådan. Känslan för sommaren har nog förändrats med åren, skulle jag tro.

Sommaren för mig är lite av livet, medans vintern, ja det är inte mycket att prata om, om jag säger så.

Det är på sommaren som jag utforskar, söker ny platser. Sedan flytten till Österlen har sommaren också blivit besök hos barnen. Även om just detta även kan ske på vintern så har de ju i regel sommarsemester och vi kan umgås lite mer då. Ingen skygga kan förhindra det.

 

Hösten är förvisso en vacker tid i naturen. Men det är början på något som jag kunde vara utan, vintern.


Men fortfarande är det sommar. Augusti kan vara en fin månad. Speciellt här nere i södra Sverige.

Kom att tänka på att i Dalarna har de midsommarstången kvar, klädd och grann, året om. Som en påminnelse om sommaren. Liksom hästtillverkningen i Nusnäs pågår året om. Det är inget säsongsarbete det inte.


Många säger att just skillnaden på årstiderna är så fint med Sverige. Självklart håller jag med om det. Men står fast vid att vintern är inget för mig.


Nä. nu ska jag njuta av fortsättningen av sommaren. Den här hösten är lite annorlunda än den förra. Vart fjärde år är det ju på det viset. Just det !!! Val i Sverige.


 

Undrar om något parti har Vintern i sitt valprogram. Skulle inte tro det. Men en sak är klar vi går till val i ett land som är värt att vårda och bevara.


FÖR SVERIGE ÄR FANTASTISKT.

(TROTTS VINTERN)


      

                             ///



 
 
Sanna

Sanna

2 augusti 2010 18:46

Så ÄNTLIGEN fick jag se dig på bild...haha.

Ja jag håller alltid med dig som du vet (vågar inte annat) och tycker vi kunde avskaffa vintern. De som gillar snön kan ju åka norröver ju! *blänger under lugg*

Ja val ja, hur ska det gå? Det är faktiskt mycket som står på spel och som man både befarar och som man längtar efter. Den som lever får se...

Ha det bäst du Hagagrabben! :)

http://www.sancha.bloggplatsen.se

 
Lena, Petrus & Märta

Lena, Petrus & Märta

2 augusti 2010 19:58

Vilket fantastiskt kort från Sollerön & Majstången♥
Nja, jag gillar vintern åxå! ;) så mysigt att tända ljus & kura... men visst är sommaren enkel! man behöver ju inte massa kläder, kan ha dörren öppen, bada... äch, jag är nog helt enkelt en älskare av alla årstider! :)
Härligt att ni fått rå om er dotter med familj!♥
Kram! /Lena

http://frallorna.bloggplatsen.se

 
Mita

Mita

2 augusti 2010 22:16

Härliga bilder, hade sett framemot en semester på Österlen men som du läst i min blogg så funkar det inte nu när mamma min är så dålig, hoppas på nästa sommar istället

http://rocotopeppers.bloggplatsen.se

 
AnnE.

AnnE.

3 augusti 2010 20:32

Jo, visst är fotot från Sollerön helt fantastiskt./När det gäller årstider är det en fråga om hälsa och situation för mig. Kan ibland må som bäst november-januari faktiskt!!

http://elisannw.bloggplatsen.se

 
AnnE.

AnnE.

3 augusti 2010 20:33

Den första bilden - en ny "Kullamannen" eller nåt kanske!!

http://elisannw.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Åke Johnson - 22 december 2017 12:30

  Jag ber att få önska alla bloggvänner en GOD JUL och ETT GOTT NYTT ÅR.   ...

Av Åke Johnson - 5 oktober 2017 10:36

Jag hade höga förväntningar på staden och förväntningarna anammades med råge. Påminner en hel del av Prag, skulle man kunna säga. Fast jag upplevde att Budapest är större. Många vackra hus och parker, breda fina gator och framför allt rent och snyg...

Av Åke Johnson - 17 september 2017 11:35


Hej bloggen. Det var länge sedan jag skrev något här. Men jag lever och har hälsan kan man nog säga. Mitt öga får fortsatt behandling på Kristianstad sjukhus med jämna mellanrum. Läkeriet har bromsat upp utvecklingen av sjukdomen vilket är mycket p...

Av Åke Johnson - 13 april 2017 09:52

        Trevlig och Glad Påsk önskar jag alla som tittar in på min blogg.      ...

Av Åke Johnson - 23 mars 2017 10:38

Nu är det klart. Så blev det klart med årets resa med goda vännerna från Sollentuna. Det här året håller vi oss i Sverige. Vi ska göra en kryssning med Birka Cruises från Sthlm som tar oss till Höga kusten, Härnösand och Luleå. Utflykter på båda re...

Presentation


Skånepågen
En Socialdemokrat som tror på att Sverige kan bli ännu bättre med en rättvis politik.

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4
5
6 7 8
9 10 11
12
13 14 15
16 17 18
19
20 21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< Augusti 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards