Skånepågen, politik och annat.

Direktlänk till inlägg 5 december 2009

Varför Bloggar jag ??

Av Åke Johnson - 5 december 2009 11:44

Det är faktiskt ganska kul att ibland titta runt bland olika bloggares inlägg.

Vissa har, som jag upplever det, en klar linje i sina inlägg medans andra skriver mer allmänt om både ditten och datten.


Är det då sant allt som jag läser, är det så att säga skrivarens innersta mening som är på pränt. Vill kanske vissa provocera. Det är ju självklart en sak för mig att avgöra. Det finns ju så många som bloggar.

Då slog det mig, varför håller just jag på med det här egentligen. Utan att överdriva så kan bloggandet bli som ett gift, en drog. Jag måste kolla den o den, jag måste skriva om det här. Vad vill jag uppnå själv med mina inlägg ?

Har jag bloggen som en öppen dagbok där jag berättar för mig själv hur dagen varit. Uppenbarligen inte. Vill jag försöka påverka ev. läsaren min åsikt ? Möjligen är det så, nja det är så !


När jag började med det här så tänkte jag väl, kan dom så kan jag. Även om jag inser att de flesta som bloggar är yngre människor. Ja lastgammal är jag väl inte, men än då. Jag kollar med min omgivning, i bekantskapskretsen, bland mina partikamrater, ingen skulle komma på tanken att skriva i en blogg. Jo, kanske någon yngre i partiet. Men då enbart om politik. ”Något annat har de inte med att göra”, slut på citatet.


Återigen, vad vill jag uppnå. Eftersom jag är politisk aktiv så vill jag beskriva min åsikt och min oro i den politiska sfären.

Jag älskar hundar och trädgård, så blir det inlägg om det också.

Eftersom jag har en stor portion barnasinne kvar så blir det också en och annan historia.


Apropå historia. Nostalgi ligger mig varmt om hjärtat. Såsom frågeställningen, ”var det bättre förr” och frågor runt det.

Jag tycker t ex att dagens unga människor skiter fullständigt hur den var tidigare i Sverige.

Vem, vilka som byggde detta land till den välfärdsstat som vi ändå bor i. Rasera går snabbt, men bygga upp tar lång tid. Det måste väl ändå vara värt att kunna och vårda.


Men en sak ska du veta du som läser, jag ljuger aldrig i någon text jag skriver. Det jag skriver, så tycker jag och jag står för det.


 
 
Ingen bild

Mita

5 december 2009 18:13

Tummen upp för dig!!!

 
Magnus

Magnus

5 december 2009 19:01

Gillar också din blogg...angående: "Var det bättre förr?"...svaret är NEJ.

http://mj.bloggagratis.se

 
Sanna

Sanna

5 december 2009 19:07

Det är nog ett av skälen till att jag följer din blogg att den är just rak och ärlig. Lite tankar kommer ibland och ibland tycker ajg att vi är oerhört lika men så kommer det något som vi inte ser lika på men det är bra att ha ett bollplank också utan att för den skulle hålla med i allt.
Jag gillar dina inlägg oavsett vad de handlar om och man behöver ju inte skriva en dagbok om vad som händer exakt varje timma utan istället vad som upptagit ens tankar under dagen.

Huvudsaken är att det är skoj!
Ha det bäst!

http://sancha.bloggagratis.se

 
Tintin Belisida

Tintin Belisida

6 december 2009 17:50

Har ju hört talas om bloggar förut men visste väl inte riktigt att "vanliga människor" fick blogga också. En tjejkompis började inspirera mig och så var jag igång. Det finns väl massor av orsaker till bloggandet men jag känner mer och mer att jag vill ha den så POSITIV som möjligt och jag är ju i grunden en mycket positiv person. Och barnasinnet har jag DEFINITIVT kvar och jag är nog inget vidare på att ljuga egentligen - skulle nog bli avslöjad förr eller senare i så fall...

http://elisannw.bloggplatsen.se

 
GladaKatarina

GladaKatarina

8 december 2009 10:43

Det är så intressant, dt du skriver! Och vilja påverka, visst är det så. :-) Kan känna med mitt bloggandet att jag får en chans att föra fram var jag verkligen står i diverse frågor. Om det sedan påverkar eller ej kan jag ju inte säkert veta. Men man gör iallafall sin röst hörd.

http://gladakatarina.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Åke Johnson - 22 december 2017 12:30

  Jag ber att få önska alla bloggvänner en GOD JUL och ETT GOTT NYTT ÅR.   ...

Av Åke Johnson - 5 oktober 2017 10:36

Jag hade höga förväntningar på staden och förväntningarna anammades med råge. Påminner en hel del av Prag, skulle man kunna säga. Fast jag upplevde att Budapest är större. Många vackra hus och parker, breda fina gator och framför allt rent och snyg...

Av Åke Johnson - 17 september 2017 11:35


Hej bloggen. Det var länge sedan jag skrev något här. Men jag lever och har hälsan kan man nog säga. Mitt öga får fortsatt behandling på Kristianstad sjukhus med jämna mellanrum. Läkeriet har bromsat upp utvecklingen av sjukdomen vilket är mycket p...

Av Åke Johnson - 13 april 2017 09:52

        Trevlig och Glad Påsk önskar jag alla som tittar in på min blogg.      ...

Av Åke Johnson - 23 mars 2017 10:38

Nu är det klart. Så blev det klart med årets resa med goda vännerna från Sollentuna. Det här året håller vi oss i Sverige. Vi ska göra en kryssning med Birka Cruises från Sthlm som tar oss till Höga kusten, Härnösand och Luleå. Utflykter på båda re...

Presentation


Skånepågen
En Socialdemokrat som tror på att Sverige kan bli ännu bättre med en rättvis politik.

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< December 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards