Skånepågen, politik och annat.

Alla inlägg den 6 december 2009

Av Åke Johnson - 6 december 2009 17:22

   


I dag var det marknadsdax igen. Julmarknad förstås, närmare bestämt 3 st. Den första som besöktes var i Onslunda och den andra i Skåne Tranås, båda ganska nära där vi bor. Den tredje låg i Simrishamn.


Många människor är verkligen kreativa. De här julmarknaderna var präglad av hemslöjd. Alltså, halmarbeten, träslöjd, tovning och tomtar i alla möjliga storlekar gjorda av garner, stickade och virkade.

Olika kryddor och inläggningar av sill, bröd av alla dess sorter såldes också samt produkter från Gunnarshögs Gård i Hammenhög.


Det kallar jag för marknad, inget krimskrams så långt ögat kunde se.

Så var det ett luciatåg också på ett av ställena. Riktigt stämningsfullt blev det i den lite disiga mörka Söndagseftermiddagen denna andra advent.

Av Åke Johnson - 6 december 2009 08:36

När jag i dag ( 6/12-09) kollar min omröstning, så har 17,9% svarat på alternativet ”Inget”. Nu blir jag naturligtvis lite nyfiken. Undrar naturligtvis vad den siffran står för.


Röstar man inte alls ?

Röstar man på något annat parti som inte ingår i det blå eller röda lagen ?


Jag ska låta min omröstning vara kvar ett tag till så får jag se hur det artar sig. Du som möjligen inte lagt din röst ännu. Gör det !


Blått leder klart just nu och kanske det så kommer att förbli.

Presentation


Skånepågen
En Socialdemokrat som tror på att Sverige kan bli ännu bättre med en rättvis politik.

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< December 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards