Skånepågen, politik och annat.

Direktlänk till inlägg 26 oktober 2009

Blir det så jämnt som experterna tror.

Av Åke Johnson - 26 oktober 2009 22:36


Valet nästa år påstås bli mycket jämnt mellan de två blocken. Så säger i alla fall ledande politiker och olika förståsigpåare.

Därför tycker jag att min lilla omröstning här till höger blir extra intressant.


Varför tror man att slutresultatet skall bli jämt ? Man tror att pensionärsgrupper och unga förstagångsväljare skall ge ett avgörande utslag, även i viss mån de arbetslösa. Skall bli kul att se hur de olika partierna lägger upp sina tal, med tanke på detta.


Men prognoser i all ära. När det blir skarpt läge brukar det slå lite si och så. Vi får se.

Men jag tror fortfarande att frågor som fördelningspolitiken, jobben och invandringspolitiken kommer att stå i fokus.


Såg på Agenda i Söndags på SVT2. Programmet handlade om Sverigedemokraterna och deras utspel i förra veckan. Utgångsläget var att Agendaredaktionen hade gjort en undersökning bland Svenska folket. Merparten av de tillfrågade tyckte att det skulle vara bra om sd kom in i Sveriges riksdag. Verkar för mig helt befängt.


Första gången jag tyckte att Maud Olofsson sa något klokt så var det i Söndags. Mona Sahlin var där i panelen också.

Båda menar att man måste ta debatten med sd. Det var verkligen på tiden, enligt min mening i alla fall.

Mona Sahlin har gjort det en gång redan och fått skit för det. Varför ?

Man kanske måste debattera invandrarfrågor och integration sa Maud Olofsson. Självklart, sa jag lite tyst i fåtöljen där jag satt, det var inte en dag för tidigt, i så fall. Jag begriper inte vad det etablerade partierna är rädda för.

Att tiga och inte debattera skapar bara spekulationer. Om det är någon som läser det här som har en aning om eller tror sig veta, varför det är så tyst runt dessa frågor bland de etablerade politikerna, lämna gärna en kommentar.


Tacksam om du lägger din röst här till höger också. Tack på förhand.



 
 
Skogshuldran Titti

Skogshuldran Titti

27 oktober 2009 11:03

Det som är lite tråkigt när det blir väldigt jämnt efter ett val, är vetskapen att nära hälften av de röstande inte ville samma sak. Bättre med jordskredssegrar, tycker jag!
Såna där undersökningar kan var väldigt vinklade, det vet väl alla? sd kan gå och dra nå´t gammalt över sig!
Det har blivit svårare att hitta på bloggsidorna nu efter all reklam som blinkar omkring, men jag tror jag har röstat. Två gånger eller så...
Ha en bra dag!

http://skogshuldran.bloggagratis.se

 
GladaKatarina

GladaKatarina

28 oktober 2009 09:33

Svårt att hitta ett lagom debattläge med SD. I Storbritannien kom motsvarande parti med i EU och nyligen var de med i en TV-debatt. Kan vara värt att bevaka etvecklingen där, likheterna är ganska många.

http://gladakatarina.bloggplatsen.se

 
Sanna

Sanna

28 oktober 2009 13:31

Förr körde de med tystnadsprincipen mot SD men har nu ändrat taktik och diskuterar istället vilket jag också tycker är bättre.
Jag såg detta också på TV och blev konfunderad varför Mona sa att Jimmie Åkessons var rapp pch snabb i kommunikationen. Det hade ju varit bättre att hon inte sagt detta. Nu vet ju alla som gillar SD samt Jimmie själv att det är bara att fortsätta hålla den här stilen.
Annars var det bra åsikter de båda hade för en gångs skull.

http://sancha.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Åke Johnson - 22 december 2017 12:30

  Jag ber att få önska alla bloggvänner en GOD JUL och ETT GOTT NYTT ÅR.   ...

Av Åke Johnson - 5 oktober 2017 10:36

Jag hade höga förväntningar på staden och förväntningarna anammades med råge. Påminner en hel del av Prag, skulle man kunna säga. Fast jag upplevde att Budapest är större. Många vackra hus och parker, breda fina gator och framför allt rent och snyg...

Av Åke Johnson - 17 september 2017 11:35


Hej bloggen. Det var länge sedan jag skrev något här. Men jag lever och har hälsan kan man nog säga. Mitt öga får fortsatt behandling på Kristianstad sjukhus med jämna mellanrum. Läkeriet har bromsat upp utvecklingen av sjukdomen vilket är mycket p...

Av Åke Johnson - 13 april 2017 09:52

        Trevlig och Glad Påsk önskar jag alla som tittar in på min blogg.      ...

Av Åke Johnson - 23 mars 2017 10:38

Nu är det klart. Så blev det klart med årets resa med goda vännerna från Sollentuna. Det här året håller vi oss i Sverige. Vi ska göra en kryssning med Birka Cruises från Sthlm som tar oss till Höga kusten, Härnösand och Luleå. Utflykter på båda re...

Presentation


Skånepågen
En Socialdemokrat som tror på att Sverige kan bli ännu bättre med en rättvis politik.

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14 15 16 17
18
19 20 21 22 23 24 25
26
27
28 29 30 31
<<< Oktober 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards