Skånepågen, politik och annat.

Direktlänk till inlägg 1 oktober 2009

Det skall va en Anka.

Av Åke Johnson - 1 oktober 2009 08:23


På senare tid har många, kanske nästan alla, utom jag, skrivit något om Anna Anka. Men nu är det dax.

Från början trodde jag att det var en ploj, Anna Anka, bara namnet. Men senare har jag förstått att denna person är verklig och förra Fredagen var hon gäst hos Skavlan i SVT1.

En kvinna som vet vad hon vill, i Amerikansk tappning.

Hennes bakgrund var väl inte den bästa, om man skall tro vad hon sa. Föräldralös i Polen kom som adoptivbarn till Sverige och Skåne. Därav hennes klingande Skånska dialekt.


Kulturkrockar är vad det är, hennes uttalanden om Svenska män och kvinnor. Sedan att hon kommer från kändisvärlden gör saken inte lättare. Jag gissar att hon är ganska smart ändå. Gift till pengar med en åldrad superstjärna. Men allt det här vet ni ju, ni som läser det här, eller hur ?


Amerikanskt leverne är inte alls lika som vi har det här i Sverige. Lika lite som om någon Svensk gifter sig med någon från Asien eller Arabländerna.


Det som Amerikaner håller på med avskaffade vi för 100 år sedan. Men det är klart, nu pratas det om pigdebatt i Sverige. Vill vi tillbaka dit igen. Tror inte det.



 
 
gunnel

gunnel

1 oktober 2009 08:32

håller med dig om Ankan. Men kul att höra på eller hur. Vi skrattade när Robert Aschberg ville hon skulle ringa hans fru och rodnade Hälsningar Gunnel(en skånetös)

http://optimistgunnel

 
Tintin Belisida

Tintin Belisida

1 oktober 2009 10:00

Har ärligt talat inte sett något med "Ankan" men hört om henne har jag ju. Trodde först att det handlade om någon ny i Kalle Ankas gäng eller så... Paul Anka är ju inte "Jättegammal" men mycket äldre än Anna och allt är ju relativt..

http://elisannw.bloggplatsen.se

 
Sanna

Sanna

1 oktober 2009 11:19

Oj kom denna "lady" på tapeten här också.
Jo jag brukar inte uttala mig om henne varken då eller nu men bestämd är hon och vet vad hon vill etc.

Jag tror att hon och Paul har ett mycket gott förhållande och mer skriver jag inte.

Ha en goer torsdag med vad du än ska företa dig.
Hälsa lilla Hugo skriker Chabo här....ha ha!

http://sancha.bloggagratis.se

 
GladaKatarina

GladaKatarina

1 oktober 2009 12:13

Finns nog många amerikanska hemmafruar som inte heller känner igen sig i Anka-vankas beskrivning. Lyxliv är trots allt förunnat ett mycket litet fåtal.

http://gladakatarina.bloggplatsen.se

 
Skogshuldran Titti

Skogshuldran Titti

1 oktober 2009 21:27

Äsch, strunt i ankorna nu, bloggande hundar är mycket mer givande!
Ta Hugo i knät och låt honom kolla på dagens inlägg hos mig!

http://skogshuldran.bloggagratis.se

 
Mita

Mita

2 oktober 2009 07:48

En vass kvinna som verkligen reder sig själv, och hennes uttalande, ja men vadå.....

http://rocotopeppers.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Åke Johnson - 22 december 2017 12:30

  Jag ber att få önska alla bloggvänner en GOD JUL och ETT GOTT NYTT ÅR.   ...

Av Åke Johnson - 5 oktober 2017 10:36

Jag hade höga förväntningar på staden och förväntningarna anammades med råge. Påminner en hel del av Prag, skulle man kunna säga. Fast jag upplevde att Budapest är större. Många vackra hus och parker, breda fina gator och framför allt rent och snyg...

Av Åke Johnson - 17 september 2017 11:35


Hej bloggen. Det var länge sedan jag skrev något här. Men jag lever och har hälsan kan man nog säga. Mitt öga får fortsatt behandling på Kristianstad sjukhus med jämna mellanrum. Läkeriet har bromsat upp utvecklingen av sjukdomen vilket är mycket p...

Av Åke Johnson - 13 april 2017 09:52

        Trevlig och Glad Påsk önskar jag alla som tittar in på min blogg.      ...

Av Åke Johnson - 23 mars 2017 10:38

Nu är det klart. Så blev det klart med årets resa med goda vännerna från Sollentuna. Det här året håller vi oss i Sverige. Vi ska göra en kryssning med Birka Cruises från Sthlm som tar oss till Höga kusten, Härnösand och Luleå. Utflykter på båda re...

Presentation


Skånepågen
En Socialdemokrat som tror på att Sverige kan bli ännu bättre med en rättvis politik.

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14 15 16 17
18
19 20 21 22 23 24 25
26
27
28 29 30 31
<<< Oktober 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards