Skånepågen, politik och annat.

Direktlänk till inlägg 1 oktober 2014

Årets äppeltavla i Kivik.

Av Åke Johnson - 1 oktober 2014 11:23

Nu har vi tittat på årets äppeltavla. Jag blir lika förvånad varje år vad som kan åstadkommas med äpplen. Vilken av årens tavlor som är vackrast är naturligtvis en smaksak. Inne i utställningstältet visade de upp andra konstellationer med äpplen och flaskor som innehöll must. Man gör även äppelvin, men dessa finns på systembolaget att köpa.


Även om vi var där flera dagar efter invigningen av tavlan så var det mycket folk som beskådade konstverket den eftermiddagen som vi var där.

             


I dag regnar det, som spön i backen allt emellanåt. Hösten är här på allvar verkar det som.


    

 
 
pearl1

pearl1

1 oktober 2014 15:03

Hej... brukar ta en runda nedåt Österlen ett par,3 gånger/år..
Dock undviker vi Kiviksmarknad och andra event som drar en massa folk..!!
"Simris" är ofta målet för inköp av framförallt rökt ål.....
Gillar att köra efter karta på småvägar och såå blir det varje gång vi ger oss ut på dagsturer...

http://bloggplatsen.se

 
marianne

marianne

5 oktober 2014 16:44

Så mycket fint man kan göra av äpplen,tavlan ser helt underbar ut.

Ha det gott

http://mapes.bloggagratis.se

 
Sanna

Sanna

6 oktober 2014 10:09

Så otrolig vackert!
Synd att man inte kan se det IRL. Fast vi har ju tur här som får se din blogg. :)

På tal om blogg....jag har ingen nu om du undrar varför jag inte bloggar. Kommer inte in och när jag mailar om hjälp är det ingen som svarar.

Ha det bäst! /Sanna

http://sancha.bloggplatsen.se

 
Flanören...

Flanören...

6 oktober 2014 13:31

Kul med dina äppelbilder från Kivik.
Det blev ingen resa ner i år. Tyckte att det inte blev så njutbart i min belägenhet.
Ha det gôtt

http://www.nabbsjuan.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Åke Johnson - 22 december 2017 12:30

  Jag ber att få önska alla bloggvänner en GOD JUL och ETT GOTT NYTT ÅR.   ...

Av Åke Johnson - 5 oktober 2017 10:36

Jag hade höga förväntningar på staden och förväntningarna anammades med råge. Påminner en hel del av Prag, skulle man kunna säga. Fast jag upplevde att Budapest är större. Många vackra hus och parker, breda fina gator och framför allt rent och snyg...

Av Åke Johnson - 17 september 2017 11:35


Hej bloggen. Det var länge sedan jag skrev något här. Men jag lever och har hälsan kan man nog säga. Mitt öga får fortsatt behandling på Kristianstad sjukhus med jämna mellanrum. Läkeriet har bromsat upp utvecklingen av sjukdomen vilket är mycket p...

Av Åke Johnson - 13 april 2017 09:52

        Trevlig och Glad Påsk önskar jag alla som tittar in på min blogg.      ...

Av Åke Johnson - 23 mars 2017 10:38

Nu är det klart. Så blev det klart med årets resa med goda vännerna från Sollentuna. Det här året håller vi oss i Sverige. Vi ska göra en kryssning med Birka Cruises från Sthlm som tar oss till Höga kusten, Härnösand och Luleå. Utflykter på båda re...

Presentation


Skånepågen
En Socialdemokrat som tror på att Sverige kan bli ännu bättre med en rättvis politik.

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Skapa flashcards