Skånepågen, politik och annat.

Direktlänk till inlägg 12 augusti 2014

En resumé av Juli III.

Av Åke Johnson - 12 augusti 2014 16:34

Efter kryssningen var det dags att köra upp till Malung i Dalarna för att hälsa på goda vänner. Därefter ned igen till Sthlm:s trakten för att träffa barn och barnbarn. Sedan några dagar i Närke före resan hem till Skåneland. Båstad blev sista natten på vår nitton dagars tur.

I Dalarna förgylldes  en av dagarna av surströmming, mums filibabba.

Båstad bjöd på en solnedgång som vi sent ska glömma.

             

Är sommaren slut nu? Nja inte riktigt väl? Men just i dag när jag skriver detta inlägg så är det ändå andra vindar. Men regn har det varit snålt med, på gott och ont. 16 mm i augusti allt som allt.

I september blir det en Polenresa för oss. Vi ser verkligen fram emot den.


      

 
 
marianne

marianne

12 augusti 2014 20:06

Surströmming?Nej det vill jag inte prova på,(jag tillhör dom som inte äter fisk).Vilken underbar solnedgång ni fick i Båstad,förstår att ni njöt.

Ha det gott.

http://mapes.bloggagratis.se

 
Oldmolly

Oldmolly

14 augusti 2014 10:31

Kanske lite ovanligt att vara nöjd, men jag är nöjd med regnet. Just nu regnar det i samband med åska. Jag kan låna ut lite till dig. Du behöver inte betala tillbaka med din älskade surströmming ;-)

http://oldmolly.bloggplatsen.se

 
Sanna

Sanna

15 augusti 2014 10:47

Du skulle ha för suströmming *skratt*

Oj vilken härlig kryssning ni har gjort de 4 dagarna och vad mycket man verkar hinna med. Bra att de åker på nätterna och att man kan ta tillvara på dagarna i land också. Får man fråga vad allt kostade? :)

Vi ska också göra Dalarna nu och blir vår andra resa dit fr o m måndag och hoppas på lite tur med väder och att allt bara ska klaffa den här gången. Läs bloggen så förstår du.

Ha det bäst och vi hörs som vanligt efter alla resor och turer som hör till sommaren.
Kram/Sanna

http://sancha.bloggplatsen.se

 
Lena

Lena

17 augusti 2014 20:58

Vilka härliga turer ni haft! här har husbilslivet inte vart så aktivt pga Märtas omständligheter, men vi är så nöjda med sommaren som sedan blev ändå.

Vi hoppas på en skön sensommar! :))

http://frallorna.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Åke Johnson - 22 december 2017 12:30

  Jag ber att få önska alla bloggvänner en GOD JUL och ETT GOTT NYTT ÅR.   ...

Av Åke Johnson - 5 oktober 2017 10:36

Jag hade höga förväntningar på staden och förväntningarna anammades med råge. Påminner en hel del av Prag, skulle man kunna säga. Fast jag upplevde att Budapest är större. Många vackra hus och parker, breda fina gator och framför allt rent och snyg...

Av Åke Johnson - 17 september 2017 11:35


Hej bloggen. Det var länge sedan jag skrev något här. Men jag lever och har hälsan kan man nog säga. Mitt öga får fortsatt behandling på Kristianstad sjukhus med jämna mellanrum. Läkeriet har bromsat upp utvecklingen av sjukdomen vilket är mycket p...

Av Åke Johnson - 13 april 2017 09:52

        Trevlig och Glad Påsk önskar jag alla som tittar in på min blogg.      ...

Av Åke Johnson - 23 mars 2017 10:38

Nu är det klart. Så blev det klart med årets resa med goda vännerna från Sollentuna. Det här året håller vi oss i Sverige. Vi ska göra en kryssning med Birka Cruises från Sthlm som tar oss till Höga kusten, Härnösand och Luleå. Utflykter på båda re...

Presentation


Skånepågen
En Socialdemokrat som tror på att Sverige kan bli ännu bättre med en rättvis politik.

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Skapa flashcards