Skånepågen, politik och annat.

Direktlänk till inlägg 28 maj 2014

Min teori är klar

Av Åke Johnson - 28 maj 2014 12:08

EU valet är nu avklarat. Å vad säger man. Ett kallare och kyligare Europa?

Det är väl reaktionen.

 

På hemmafronten då! Moderaterna tappar stöd. Sossarna håller stången. Vänstern banar mark. Sverigedemokraterna gör framsteg, igen? ! Här i Skåneland röstar många på SD och flest röster har de i Sjöbo. Vad månde det bli av detta? Enligt min mening så får SD härja fritt och få väljare så länge de andra partierna låter dem hållas utan relevanta diskussioner på olika politiska nivåer. Min teori är klar, SD får röster p g a deras invandringpolitik, inget annat! Varför måste det gå så långt som det redan har gjort? Rasister i vår Svenska riksdag och nu också i EU parlamentet med Fransmän i spetsen. Men å andra sidan ska Bryssel fördela och handha frågan om invandringen till Europa, tycker jag. Varför inte kvotering mellan EU länderna?

 

För övrigt så har jag fått tillbaka min magåkomma sedan i söndags. Men som tur är i lindrigare form. Börjar redan känna mig bättre. Men planerad husbilsresa till Nordtyskland och Rügen fick vi skjuta upp till senare tillfälle.

 

      


 
 
Lena

Lena

30 maj 2014 09:00

Vi är nog många som tycker det är obehagligt att SD gick framåt...

Trist med magen & trist att resan blev uppskjuten, krya på dej!!!

Fin fredag på er!

http://frallorna.bloggplatsen.se

 
mariannea

mariannea

1 juni 2014 10:15

Tråkigt att du inte mår riktigt bra, hoppas du snart är ok igen o kan göra din husbilsresa.

Ha det gott o krya på dej

http://mapes.bloggagratis.se

 
mariannea

mariannea

3 juni 2014 10:08

Vi gör bara en liten tur, så det inte blir så drygt, har sen sem.iår (börjar inte förrän v.31)

Hoppas du är frisk nu.
Ha det gott

http://mapes.bloggagratis.se

 
Sanna

Sanna

10 juni 2014 23:21

Stackare och hoppas verkligen inte att det ska bli värre med din lilla mage pågen!
Nu är det sommar och då ska vi slänga skorna åt helsike och skita i både politik och sjukdomar, visst?! :)

Blir det några resor då?

Kramisar och hoppas allt är väl med dig!
/S

http://sancha.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Åke Johnson - 22 december 2017 12:30

  Jag ber att få önska alla bloggvänner en GOD JUL och ETT GOTT NYTT ÅR.   ...

Av Åke Johnson - 5 oktober 2017 10:36

Jag hade höga förväntningar på staden och förväntningarna anammades med råge. Påminner en hel del av Prag, skulle man kunna säga. Fast jag upplevde att Budapest är större. Många vackra hus och parker, breda fina gator och framför allt rent och snyg...

Av Åke Johnson - 17 september 2017 11:35


Hej bloggen. Det var länge sedan jag skrev något här. Men jag lever och har hälsan kan man nog säga. Mitt öga får fortsatt behandling på Kristianstad sjukhus med jämna mellanrum. Läkeriet har bromsat upp utvecklingen av sjukdomen vilket är mycket p...

Av Åke Johnson - 13 april 2017 09:52

        Trevlig och Glad Påsk önskar jag alla som tittar in på min blogg.      ...

Av Åke Johnson - 23 mars 2017 10:38

Nu är det klart. Så blev det klart med årets resa med goda vännerna från Sollentuna. Det här året håller vi oss i Sverige. Vi ska göra en kryssning med Birka Cruises från Sthlm som tar oss till Höga kusten, Härnösand och Luleå. Utflykter på båda re...

Presentation


Skånepågen
En Socialdemokrat som tror på att Sverige kan bli ännu bättre med en rättvis politik.

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards