Skånepågen, politik och annat.

Direktlänk till inlägg 13 oktober 2013

Söndagen den 13 Oktober.

Av Åke Johnson - 13 oktober 2013 10:10

En dag där ljuset aldrig tycks komma. Så har det kommit lite regn i natt också.


I går var det höststädning här i vår samfällighet. Glädjande var att de flesta var med och hjälpte till. Men å andra sidan så är det inte så betungande. En gräsmatta ska klippas, en sista gång före vintern och så var det bestämt att buskar och träd skulle beskäras. Allt var fixat på två timmar.


  

 
 
Sanna

Sanna

13 oktober 2013 11:20

Toppen när alla ställer upp och så mycket roligare att bo i en sådan omgivning också. Här är det ju kommunen som bestämmer det mesta och så länge det handlar om utgifter så får vi har det som en svinstia runt omkring oss men gräsklippningen kom de inte ifrån fast de försökte på försommaren. Då snålinställde de maskinerna och påstod att de sparade pengar på så sätt. Dessutom skulle de bara klippa gräset 1 ggr/månad. För detta kunde en hel lärartjänst uppnås men det gick vi inte på i vår stad så efter så mycket skriverier om att fästingen ökade, ormarna syntes inte gräset, ingen ville vara på gräsmattorna längre fick de känna sig besegrade. Sedan dess har vi fina nyklippta gräsmattor och så ska det få vara anser jag.

Trevlig söndag och vi hörs!

http://www.sancha.bloggplatsen.se

 
Lena

Lena

13 oktober 2013 17:33

Ja det är dags i hela Sverige att göra vintervila för det mesta, här ska löv från vår megastora Lönn krattas, hur mycket som helst har ramlat, men ännu mer är kvar, så jag väntar ;)

Fin söndagskväll! /Lena

http://frallorna.bloggplatsen.se

 
marianne

marianne

13 oktober 2013 20:14

Skönt o ha höstsysslorna fixade.Vi har inte fått något regn här uppe i norra skåne,slutade nog i Kristianstad för där regnade det rejält ikväll.

Tänd en brasa o njut av kvällen.

http://mapes.bloggagratis.se

 
Oldmolly

Oldmolly

13 oktober 2013 22:58

För en gångs skuld så har vi alltså bättre väder. Underbar sol, som lyst upp höstlöven hela helgen. Fast nätterna har ju varit på frostgräns.

http://oldmolly.bloggplatsen.se

 
Sanna

Sanna

14 oktober 2013 15:08

citat FB
Gratis filmvisning!
Det finns ett begränsat antal biljetter kvar till kvällens Bollywoodfilm på Scala "1920 – Evil Returns", som Ystads kommun bjuder på.

Du får ta med dig frugan och ställa dig först i kön pågen. hehe

Kram/S

http://www.sancha.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Åke Johnson - 22 december 2017 12:30

  Jag ber att få önska alla bloggvänner en GOD JUL och ETT GOTT NYTT ÅR.   ...

Av Åke Johnson - 5 oktober 2017 10:36

Jag hade höga förväntningar på staden och förväntningarna anammades med råge. Påminner en hel del av Prag, skulle man kunna säga. Fast jag upplevde att Budapest är större. Många vackra hus och parker, breda fina gator och framför allt rent och snyg...

Av Åke Johnson - 17 september 2017 11:35


Hej bloggen. Det var länge sedan jag skrev något här. Men jag lever och har hälsan kan man nog säga. Mitt öga får fortsatt behandling på Kristianstad sjukhus med jämna mellanrum. Läkeriet har bromsat upp utvecklingen av sjukdomen vilket är mycket p...

Av Åke Johnson - 13 april 2017 09:52

        Trevlig och Glad Påsk önskar jag alla som tittar in på min blogg.      ...

Av Åke Johnson - 23 mars 2017 10:38

Nu är det klart. Så blev det klart med årets resa med goda vännerna från Sollentuna. Det här året håller vi oss i Sverige. Vi ska göra en kryssning med Birka Cruises från Sthlm som tar oss till Höga kusten, Härnösand och Luleå. Utflykter på båda re...

Presentation


Skånepågen
En Socialdemokrat som tror på att Sverige kan bli ännu bättre med en rättvis politik.

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4
5
6
7 8
9
10 11
12
13
14
15 16 17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards