Skånepågen, politik och annat.

Alla inlägg den 17 oktober 2013

Av Åke Johnson - 17 oktober 2013 09:59

Å regnet de bara öser ned........... , en schlagertext för några år sedan. Men texten stämmer väl in på vädret i dag. Med andra ord regn. Men det ingår i den här årstiden. Men det vore orätt av mig att klaga, vi har verkligen haft en fin höst med mycket sol och riktigt varmt.


Vi kommer att få en kvinnlig ärkebiskop. Jag gissar att det var ett bra val. Jag tror att hon kan tillföra mycket inom Svenska kyrkan. Vi har ju haft kvinnliga präster i ca 50 år nu, så det väl hög tid att en kvinna även kan bli ärkebiskop.


I USA har politikerna lekt färdigt. Jag tycker att det är för bedrövligt hur Amerika har det med sin politik. Att stänga igen staten och statsanställda får gå hem utan lön. Det republikanska partiet är inget att leka med. Skönt att vi har ett annat ordning i Sverige.


Partiledardebatt i Sveriges riksdag i går. Jag varken såg eller lyssnade på den. Såg bara några korta inlägg i ordinarie nyhetssändningarna. Inget nytt precis som kom fram av den debatten.

Vad som däremot blir intressant är Moderaternas stämma som börjar i dag. Jag tror nämligen att det mullrar en aning i det partiet.


För övrigt så längtar jag till våren.


  

Presentation


Skånepågen
En Socialdemokrat som tror på att Sverige kan bli ännu bättre med en rättvis politik.

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4
5
6
7 8
9
10 11
12
13
14
15 16 17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards