Skånepågen, politik och annat.

Direktlänk till inlägg 8 oktober 2013

Mera sensommar än höst

Av Åke Johnson - 8 oktober 2013 16:02

Det har väl inte undgått någon vilket färgspel det är i naturen. Ja, nog kan hösten ha sina fördelar. Men vilken höst sedan. Mera sensommar än höst, åtminstone här på Österlen.

Här några bilder från vår hundrunda i skogen. Kolla speciellt på svamparna. Dom har verkligen växt sedan jag tog en bild på dom senast för någon vecka sedan.

           

För en vecka sedan.

 

I kväll blir det ”Veckans brott” med sköna Leif G W. Jag missar tyvärr allt för många avsnitt av detta program, då många sammanträden tyvärr ligger på den kvällen. Men ganska många har jag tittat på och gillar programmet skarpt.


  Tempen i dag + 18 grader. Måste skryta med det. (i skuggan)


 
 
Alvis

Alvis

8 oktober 2013 16:33

Hej! Vilken jättesöt och läsvärd blogg du har, Verkligen! :)

Kika gärna in på min blogg och lämna en kommentar eller två.

Vem vet, min blogg kanske är något i din smak? SE DEN GÄRNA!!

Ha en bra dag, Kram! ^^

http://PeaceOfLove.bloggplatsen.se

 
marianne

marianne

9 oktober 2013 18:19

Ja, iår har vi en fin höst,så varm o skön tillsammans med alla färger blir den helt underbar.Det visar du med dina bilder så vackra.

Ha det gott

http://mapes.bloggagratis.se

 
Sanna

Sanna

9 oktober 2013 19:39

I morse på morgonrundan var jag ordentligt svett när jag kom hem. Så nog är det underligt varmt allt. Det regnade här igårkväll och det kom också en rejäl blötrota så det mesta var blött också imorse.

Vilka fina bilder du har lagt ut idag. Tänk så vackra bara löv kan bli!

Veckans brott har jag inte sett sedan första avsnittet och vet inte varför jag alltid missar det. Ibland blir det så och man kan ju inte se alla kanalerna och ens varje kväll även om det blir ofta ska erkännas. Mer TV på höst/vinter och mindre sommartid. Kanske logiskt då man kan vara ute på ett annat sätt. Också ett skäl till att jag bor i fel land. Avskyr att klä mig varmt och att vi får kyla ute och snöööööeländet som ska skottas etc. :)
Nog gnällt för kvällen! :)

Ha det bäst!

http://www.sancha.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Åke Johnson - 22 december 2017 12:30

  Jag ber att få önska alla bloggvänner en GOD JUL och ETT GOTT NYTT ÅR.   ...

Av Åke Johnson - 5 oktober 2017 10:36

Jag hade höga förväntningar på staden och förväntningarna anammades med råge. Påminner en hel del av Prag, skulle man kunna säga. Fast jag upplevde att Budapest är större. Många vackra hus och parker, breda fina gator och framför allt rent och snyg...

Av Åke Johnson - 17 september 2017 11:35


Hej bloggen. Det var länge sedan jag skrev något här. Men jag lever och har hälsan kan man nog säga. Mitt öga får fortsatt behandling på Kristianstad sjukhus med jämna mellanrum. Läkeriet har bromsat upp utvecklingen av sjukdomen vilket är mycket p...

Av Åke Johnson - 13 april 2017 09:52

        Trevlig och Glad Påsk önskar jag alla som tittar in på min blogg.      ...

Av Åke Johnson - 23 mars 2017 10:38

Nu är det klart. Så blev det klart med årets resa med goda vännerna från Sollentuna. Det här året håller vi oss i Sverige. Vi ska göra en kryssning med Birka Cruises från Sthlm som tar oss till Höga kusten, Härnösand och Luleå. Utflykter på båda re...

Presentation


Skånepågen
En Socialdemokrat som tror på att Sverige kan bli ännu bättre med en rättvis politik.

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4
5
6
7 8
9
10 11
12
13
14
15 16 17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards