Skånepågen, politik och annat.

Direktlänk till inlägg 2 oktober 2013

Äppeltavlan 2013.

Av Åke Johnson - 2 oktober 2013 10:10

 

Nu har vi varit och tittat på årets äppeltavla i Kivik. Fenomenalt vad en konstnär kan göra av äpplen.

Adam och Eva i lustgården, ett fint porträtt, eller hur?

 

Skickar med en bild på förra årets äppeltavla också. Den hann vi inte se i verkligheten. Men arrangörerna av denna begivenhet har ett stort tält på hamnplanen med fotografier av tidigare års äppeltavlor och lite historik om äppelriket och Åkessons musteri.

       


Vi har också konstverk i vår lilla stad, inte av äpplen dock, men väl av halm.

 

      



 
 
Sanna

Sanna

2 oktober 2013 19:20

Jag säger som Gert Fylking gjorde vid Svenska Akademins högtidliga offentliggörande av nobelpristagaren;

...ÄNTLIGEN! hehe

Tavlan är så fin!

Sv; Angående länken igår handlade det inte enbart om vargar utan om alla våra vilda djur som ska begränsas/utrotas? enligt bl a miljöminister L. Ek
Läs brevet som svenska rovdjursföreningen satt ihop. Det var bra skrivet och hoppas givetvis många skickar mail till alla de partier som kan tänkas se djuren med andra ögon.

Ha det bäst!

http://www.sancha.bloggplatsen.se

 
Kjell E/Flanören...

Kjell E/Flanören...

3 oktober 2013 09:00

Vi körde förbi halmskulpturen här om dagen och skulle åkt tillbaks efter besöket på H&T-muséet, men glömde det. Vi hade ju även sett ett TV-inslag om den.
Trevliga initiativ.

http://www.nabbsjuan.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Åke Johnson - 22 december 2017 12:30

  Jag ber att få önska alla bloggvänner en GOD JUL och ETT GOTT NYTT ÅR.   ...

Av Åke Johnson - 5 oktober 2017 10:36

Jag hade höga förväntningar på staden och förväntningarna anammades med råge. Påminner en hel del av Prag, skulle man kunna säga. Fast jag upplevde att Budapest är större. Många vackra hus och parker, breda fina gator och framför allt rent och snyg...

Av Åke Johnson - 17 september 2017 11:35


Hej bloggen. Det var länge sedan jag skrev något här. Men jag lever och har hälsan kan man nog säga. Mitt öga får fortsatt behandling på Kristianstad sjukhus med jämna mellanrum. Läkeriet har bromsat upp utvecklingen av sjukdomen vilket är mycket p...

Av Åke Johnson - 13 april 2017 09:52

        Trevlig och Glad Påsk önskar jag alla som tittar in på min blogg.      ...

Av Åke Johnson - 23 mars 2017 10:38

Nu är det klart. Så blev det klart med årets resa med goda vännerna från Sollentuna. Det här året håller vi oss i Sverige. Vi ska göra en kryssning med Birka Cruises från Sthlm som tar oss till Höga kusten, Härnösand och Luleå. Utflykter på båda re...

Presentation


Skånepågen
En Socialdemokrat som tror på att Sverige kan bli ännu bättre med en rättvis politik.

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4
5
6
7 8
9
10 11
12
13
14
15 16 17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards