Skånepågen, politik och annat.

Direktlänk till inlägg 24 februari 2013

Polisen utför det politiken har bestämt

Av Åke Johnson - 24 februari 2013 09:51

I veckans ”Debatt” på SVT så debatterades polisens agerande i frågan om människor som inte fått uppehållstillstånd i Sverige.

Åsikterna bland debattörerna var som vanligt många och skilde sig mycket. Åter igen en svår fråga, kan tyckas. Men är den det egentligen?

Om vi bortser ifrån metoden som polisen tydligen kritiserades för, så har polismyndigheten en order att utföra från våra folkvalda i Riksdagen. Så långt måste nog alla vara överens, eller hur ? 

Nja, det fanns människor i debatten som menade att olydnad och inte utföra givna order var ok i denna fråga.

Vänsterpartisten i församlingen menade att problemet inte var polisens utan politikens. Där håller jag med henne till 100. Polisen utför det politiken har bestämt. Så är det också med Migrationsverket.

Det som kan störa mig är att inte Migrationsfrågor debatteras mera än de gör. Om det gör det i media så tas det fram barn som farit illa och gråter i TV rutan för de ska visas ut ur vårt land. Tror sjutton att veckan efter en folkstorm, så får det lilla barnet stanna. Hur många sådana barn finns det gömda i Sverige som aldrig visas i TV?

När det kommer till kritan så tror vi många gånger att Migrationsverket gör ett dåligt jobb, vad vet jag, men på uppdrag av politiska beslut. Det får aldrig glömmas bort.


Jag brukar säga att det är på valdagen allt avgörs.

Det är i september vart fjärde år som vi bestämmer hur vi vill ha det i vårt land, så också med denna fråga om invandringen.

Det senaste valet röstade det Svenska folket in ett parti i Sveriges Riksdag som har åsikter om invandring och som i grunden är rasistiskt. Vad gör då de övriga partierna? Jo, de ska inte prata med partiet, eller debattera. Partiet har växt under den här mandatperioden.

Vad gör då de övriga? De tittar på!

De agerar inte och jag funderar om vi Svenskar i grunden inte vill ha invandrare i landet. Frågan är så infiltrerad så att hälften kunde vara nog. Hur långt måste det gå?


Min åsikt är att Sverige ska hjälpa människor i nöd. Föra en human flyktingpolitik.

Föra en invandringspolitik som är i proportion till vad landet klarar av.

Frågan om arbetskraftsinvandring är en annan som måste ses över och noga avvägas mot behovet.


Rasismen måste stävjas men också diskuteras. Det går inte, som det är i dag, att bli kallad för rasist när man har en åsikt om invandringsfrågorna. Tar man inte detta på allvar så kommer Sverige att komma i ett ogynnsamt läge, om vi inte redan är där.  


  

******

    ****






 
 
Sanna

Sanna

24 februari 2013 12:53

Ex; En kille kommer till Sverige och får till slut stanna här permanent. Han begår ett avskyvärt brott och vi låter det stanna med ex en grov våldtäkt el grov misshandel (inte mord). Han får ett straff samt utvisning till det land han en gång flydde ifrån. Antagligen kommer han att bli skjuten när han återvänder och då undrar jag. Hur ser politiker på den synen när det gäller invandring - utkastning och att vara human så långt det bara går?
Den frågan ställde jag till en S politiker som stod utanför vår affär och han svarade att har man gjort sig skyldig till ett brott så får de skylla sig själva. Va, tog han "dödsstraffet" som ett erkännande för sitt parti?

Visst finns det frågor man aldrig riktigt får bra svar på, eller hur?

Jag klarade inte sjuksköterskejobbet och mannen min blev inlagd idag. Tråkigt!
Kram/S

http://www.sancha.bloggplatsen.se

 
katsura

katsura

24 februari 2013 16:08

Klokt inlägg! Jag håller med dig fullt ut!

http://katsura.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Åke Johnson - 22 december 2017 12:30

  Jag ber att få önska alla bloggvänner en GOD JUL och ETT GOTT NYTT ÅR.   ...

Av Åke Johnson - 5 oktober 2017 10:36

Jag hade höga förväntningar på staden och förväntningarna anammades med råge. Påminner en hel del av Prag, skulle man kunna säga. Fast jag upplevde att Budapest är större. Många vackra hus och parker, breda fina gator och framför allt rent och snyg...

Av Åke Johnson - 17 september 2017 11:35


Hej bloggen. Det var länge sedan jag skrev något här. Men jag lever och har hälsan kan man nog säga. Mitt öga får fortsatt behandling på Kristianstad sjukhus med jämna mellanrum. Läkeriet har bromsat upp utvecklingen av sjukdomen vilket är mycket p...

Av Åke Johnson - 13 april 2017 09:52

        Trevlig och Glad Påsk önskar jag alla som tittar in på min blogg.      ...

Av Åke Johnson - 23 mars 2017 10:38

Nu är det klart. Så blev det klart med årets resa med goda vännerna från Sollentuna. Det här året håller vi oss i Sverige. Vi ska göra en kryssning med Birka Cruises från Sthlm som tar oss till Höga kusten, Härnösand och Luleå. Utflykter på båda re...

Presentation


Skånepågen
En Socialdemokrat som tror på att Sverige kan bli ännu bättre med en rättvis politik.

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16 17
18 19 20
21
22 23 24
25 26
27
28
<<< Februari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Skapa flashcards