Skånepågen, politik och annat.

Alla inlägg den 1 januari 2012

Av Åke Johnson - 1 januari 2012 11:01

Så var det ett nytt år. Undrar vad det har i sitt sköte. Jag hoppas förstås att det blir lika bra som det gamla. Men om framtiden vet man ju inget om. Lika bra det föresten. Lite spänning ska det vara också. Men huvudsaken är att jag får vara frisk.

Några nyårslöften har jag inte avlagt, av erfarenhet skulle man nog kunna säga. Men en sak ska jag jobba vidare med. Det är det här med vikten. Ni som följt min blogg vet ju min förutsättning, ned 10 kg, å jag är inte där än, men ner ska jag !


Förra året avslutades med besök hos nära och kära över julhelgen. Nyårsaftonen var en kär gammal vän här och det åts gott med trevliga samtal. Vid Tolvslaget slogs TV på för att återigen lyssna till Jan Malmsjö och Nyårsklockan. Är väl lite av en tradition i det här huset.


Stockholm är en pärla. Har skrivit om det tidigare. Men under julen så förstärks intrycken med alla juldekorationer som kantar gator, torg och husfasader.

Vi ”gjorde” stan både före och efter julhelgen. Nu när vi har distans till vår gamla stad så uppskattar man skönheten på ett helt annat sätt än när vi bodde i den. Att folkvimlet är stort i huvudstaden, ja så är det bara och man får gilla läget.


Det hände ju en hel del under 2011. Nytt fritidsfordon, från husvagn till husbil inhandlades.

England/Skottlandsresa med goda vänner och så Tysklandsresa med husbilen.

Vardagsrummet och köket renoverades i vårt hus och braskamin installerades. Stora investeringar alla sakerna. Det lär bli svårslaget inför det här året. Men en Hollandsresa blir det till våren och sedan blir det nog en tur till Norrland med husbilen. Inte fy attan det häller, eller hur.


Nu önskar jag god fortsättning på det nya året till Er alla och så kan vi väl hoppas på fred på vår jord om inget annat.


Här nedan kommer några bilder från vår huvudstad.

                 



Avslutar den här lilla bildkavalkaden med Vallentuna Kyrka och dess minneslund där min mor ligger och har denna fina utsikt över Vallentuna sjön.

 



GOD FORTSÄTTNING PÅ 2012.


    



Presentation


Skånepågen
En Socialdemokrat som tror på att Sverige kan bli ännu bättre med en rättvis politik.

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17 18
19
20 21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards