Skånepågen, politik och annat.

Direktlänk till inlägg 7 juli 2012

Marknadernas tid.

Av Åke Johnson - 7 juli 2012 10:56

I går var det Smedstorps Marknad. Jag har skrivit om det förut att har man varit på en Marknad så har man säkert sett alla. Men vi åkte dit i alla fall. Lite folkfest är det och en hel del turister. Nu avlöser marknaderna varandra och den 19 Juli är det våran bys tur. Brukar dra väldigt mycket folk.

Partikamraterna hade ett stånd på marknaden och sålde lotter och kanske rent av försökte att värva medlemmar.

Här några bilder från gårdagen.


       


    

 
 
marianne

marianne

7 juli 2012 12:46

Alltid folkfest när det är marknad,ändå är det alltid samma krims krams som utbjuds.

När vi kommer hem från sem,blir det en tur till Nybro för o hämta hem en ny familjemedlem.

Ha en bra dag

http://mapes.bloggagratis.se

 
Lena

Lena

7 juli 2012 16:39

En sån där borste med skaft skulle va bra å klia sej på ryggen med! ;)
Glömde säga att ååå vilka fina blommor i förra inlägget!!
Kram! /Lena

http://frallorna.bloggplatsen.se

 
Oldmolly

Oldmolly

7 juli 2012 23:29

Men du - då får man ju en ursäkt att köpa en massa onyttigt, hemlagat godis till exempel.

http://oldmolly.bloggplatsen.se

 
Sanna

Sanna

8 juli 2012 23:07

Tittar in och kollar lite bakåt och ser alla dina fina bilder. Jo tack regn, blixt och dunder fick vi också som påhälsning den 30 juni mitt på Ystads hamnparkering...hehe. Hålla med - skådespel man sällan skådat. Blixten slog ner flera ggr i sjön och vid ett magasin. Otäckt.
Vet du vad jag har på en vägg hemma? Näe det kanske du inte veta men du kan ju gissa?? Något jag är himla glad över och som jag tjatat om i flera av dina inlägg här. Kan du gissa rätt får du en trisslott...haha.

Skriver mera senare och visar bild!

Ha det gott/ Sommarkram/S

http://www.sancha.bloggplatsen.se

 
Kjell E

Kjell E

10 juli 2012 09:22

Det är väl rätt: Har man varit på en marknad har man varit på alla.
Vi var på en marknad i Sienna, på vår Toscanaresa. Där var det annorlunda. Marknaden ersatte realisationer i vanliga affärer. Olika tillverkare stod och sålde det de fått över. Bra priser och hög kvalitet. Mycket skinn, skor, kläder och gardiner. Det sistnämnda tyngde resväskan på hemvägen.
Men kul ändå med marknader, kolla på folk och så.

http://www.nabbsjuan.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Åke Johnson - 22 december 2017 12:30

  Jag ber att få önska alla bloggvänner en GOD JUL och ETT GOTT NYTT ÅR.   ...

Av Åke Johnson - 5 oktober 2017 10:36

Jag hade höga förväntningar på staden och förväntningarna anammades med råge. Påminner en hel del av Prag, skulle man kunna säga. Fast jag upplevde att Budapest är större. Många vackra hus och parker, breda fina gator och framför allt rent och snyg...

Av Åke Johnson - 17 september 2017 11:35


Hej bloggen. Det var länge sedan jag skrev något här. Men jag lever och har hälsan kan man nog säga. Mitt öga får fortsatt behandling på Kristianstad sjukhus med jämna mellanrum. Läkeriet har bromsat upp utvecklingen av sjukdomen vilket är mycket p...

Av Åke Johnson - 13 april 2017 09:52

        Trevlig och Glad Påsk önskar jag alla som tittar in på min blogg.      ...

Av Åke Johnson - 23 mars 2017 10:38

Nu är det klart. Så blev det klart med årets resa med goda vännerna från Sollentuna. Det här året håller vi oss i Sverige. Vi ska göra en kryssning med Birka Cruises från Sthlm som tar oss till Höga kusten, Härnösand och Luleå. Utflykter på båda re...

Presentation


Skånepågen
En Socialdemokrat som tror på att Sverige kan bli ännu bättre med en rättvis politik.

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5 6 7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17 18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards