Skånepågen, politik och annat.

Direktlänk till inlägg 11 maj 2012

Tvåsamhet.

Av Åke Johnson - 11 maj 2012 08:37

Tvåsamhet är det motsatsen till ensamhet ? Nja, jag vet inte så noga. Just nu är jag så kallad gräsänkling. Det betyder ju inte att jag egentligen är ensam. Ja för stunden då, möjligen, men ensam är jag inte. Gräsänklingstiden går mot sitt slut. På Lördag kväll kommer frun hem igen. Ordningen blir återställd.

Jag tänker ibland på ensamheten. När man t ex blir ensam efter ett långt liv i tvåsamhet. Situationen måste vara svår. Att en dag stå inför faktum, jag är ensam.

I en lycklig tid av världar menar jag att människa är gjord för att vara två. Men jag har också hört att det är bättre att vara ensam en, än att vara ensam två. Men då, om den situationen uppstår, så är det något fel på tvåsamheten.

Det känns skönt att veta att på Lördag blir vi två igen. Även om den här veckan har gått jättebra.

Har man dess utom en vovve, då är man aldrig ensam. Man kan t o m ha en viss typ av konversation och man får alltid sista ordet. Ja, för det mesta, i alla fall.


      


 
 
Sanna

Sanna

11 maj 2012 13:39

Jag har ju en terrier och får sällan sista ordet men det spelar mindre roll för till skall och handling är det alltid jag som segrar också...haha!
Ja du att bli ensam efter en tvåsamhet måste vara hemskr och ser ju hur min mamma har det. Så man ska aldrig ta livet för givet utan leva som om varje dag vore den sista. Med det menar jag att försöka vara positiv och glad och ge mycket av sig själv. Har man då tur får man ju tillbaka detsamma och kanske lite mer vissa ggr. Det är ju därför jag lever mitt liv bl a.

Ja djur är tacksamma och rara och snälla och ger oss så mycket vänlighet och kärlek men på ett annat plan.

Hoppas du överraskar frugan med något extra nu och visar din uppskattning när hon kommer hem. Det gillas *veta*

Ha det gott!

http://www.sancha.bloggplatsen.se

 
Ms. T

Ms. T

29 maj 2012 21:03

Allt som känns PÅTVINGAT är inte bra.

http://mina-ord-och-bilder.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Åke Johnson - 22 december 2017 12:30

  Jag ber att få önska alla bloggvänner en GOD JUL och ETT GOTT NYTT ÅR.   ...

Av Åke Johnson - 5 oktober 2017 10:36

Jag hade höga förväntningar på staden och förväntningarna anammades med råge. Påminner en hel del av Prag, skulle man kunna säga. Fast jag upplevde att Budapest är större. Många vackra hus och parker, breda fina gator och framför allt rent och snyg...

Av Åke Johnson - 17 september 2017 11:35


Hej bloggen. Det var länge sedan jag skrev något här. Men jag lever och har hälsan kan man nog säga. Mitt öga får fortsatt behandling på Kristianstad sjukhus med jämna mellanrum. Läkeriet har bromsat upp utvecklingen av sjukdomen vilket är mycket p...

Av Åke Johnson - 13 april 2017 09:52

        Trevlig och Glad Påsk önskar jag alla som tittar in på min blogg.      ...

Av Åke Johnson - 23 mars 2017 10:38

Nu är det klart. Så blev det klart med årets resa med goda vännerna från Sollentuna. Det här året håller vi oss i Sverige. Vi ska göra en kryssning med Birka Cruises från Sthlm som tar oss till Höga kusten, Härnösand och Luleå. Utflykter på båda re...

Presentation


Skånepågen
En Socialdemokrat som tror på att Sverige kan bli ännu bättre med en rättvis politik.

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3 4 5
6
7 8
9
10 11 12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards