Skånepågen, politik och annat.

Alla inlägg den 16 november 2011

Av Åke Johnson - 16 november 2011 10:26


Måste man ha en åsikt om allt ting.

Frågan om vargen och för den skull rovdjur över lag engagerar, det kan jag märka även här på min blogg.

Alla vi människor har säkert en åsikt om allt. Om åsikt står det att läsa om i Wikipedia :


Åsikt är en människas sätt att se på någonting, till exempel:

-Min åsikt i detta är att vi ska hissa ner flaggan.

Det handlar alltså om ett uttalande om vad personen ifråga (personligen) tycker. Eftersom en tyckes fråga alltid är bestående tycker man alltid någonting i alla frågor vare sig bestämt eller inte bestämt. Man kan alltså inte tycka ingenting.”


Så är det nog för oss alla. Men tillhör man ett visst politiskt parti så kan man ibland få driva en fråga som går emot den egna åsikten. Jag får ha min åsikt, självklart, men det är partiets åsikt jag ska driva. Det är väl här som det kan gå snett. Blir det för många frågor som skiljer sig från min åsikt, ja då är fundamentet inte så stort att stå på. Man avgår eller helt enkelt går ur partiet. Men om det händer någon gång ibland, så får man nog bara acceptera och ställa sig snällt i ledet.

Min bedömning är att här går en skiljelinje. Yngre har svårt att acceptera detta medans äldre är mera vana att kompromissa. Men kom ihåg, det är min åsikt! Om den, min åsikt alltså, är rätt eller fel, det vet jag inte men är ett antagande/förmodan.

För övrigt gillar jag diskussioner och att olika åsikter kommer fram. Det är sedan det blir svårt. Från diskussion ska man kanske enas om ett gemensamt uttalade. Här kommer poängen, acceptera, eller förkasta, men min åsikt har jag även om min åsikt inte fick gehör.


  



Presentation


Skånepågen
En Socialdemokrat som tror på att Sverige kan bli ännu bättre med en rättvis politik.

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3
4
5
6
7
8 9 10
11
12 13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26 27
28 29
30
<<< November 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards