Skånepågen, politik och annat.

Direktlänk till inlägg 6 juli 2011

Oj sann.........

Av Åke Johnson - 6 juli 2011 21:39

det var några dagar sedan som jag skrev i bloggen. Dagarna bara rusar förbi. Jo, jag fyller dagarna med något annat tydligen, t o m så bloggen blir lidande. Men det kanske är ett fenomen som uppstår i sommarvärmen.


Besök från Sollentuna har vi haft under helgen som gick. Lika roligt har vi varje gång de kommer till oss eller att vi åker till dom. Hur var det nu?? Gammal vänskap rostar aldrig. Ja, så är det nog.

Det var dom vi kamperade med i England.

Under helgens gång kom vi fram till att Holland till våren kanske skulle vara något. Inget vart bestämt, men ett frö är definitivt sått. Holland i tulpantid har jag aldrig upplevt, så visst vore det roligt. Landet har jag besökt tidigare men att se alla tulpanfält är nog väldigt vackert. Vi får se hur det blir.

I morgon styr vi husbilen mot Timmernabben. Några andra vänner ville att vi skulle dyka upp där. De har nyligen skaffat husvagn och är ute på campingsemester i södra Sverige. Det blir säkert några trevliga dagar på en vacker plats.


Vi hörs.

    

 
 
Lena

Lena

6 juli 2011 23:06

Alldelens så är det nog för många! inte ska man sitta inne & blogga fina lata semester/sommardagar! ;))
Själv har jag/vi haft besök av en "Svensk" Blogg vän från London! hur kul som helst! tänk vad denna data värld kan ge mycket!♥
Önskar er en härlig tur med goda vänner & campinliv! :)) /Lena

http://frallorna.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Tojan

7 juli 2011 00:45

Vilka globetrotters ni är!

 
Tintin Belisida

Tintin Belisida

8 juli 2011 11:28

Holland i tulpantid är något jag skulle vilja göra någon gång också. Vilka fantastiska färger det måste vara då.

http://elisannw.bloggplatsen.se

 
marianne

marianne

8 juli 2011 19:32

Holland på våren ska va fantastisk.
Timmernabben kommer vi o se om någon vecka,på väg till gotland.Ska vinka till dej.
Ha det gott

http://mapes.bloggagratis.se

 
Sanna

Sanna

11 juli 2011 13:03

Ser att ni också är ute med husbilen och imorgon är det äntligen vår tur. Har längtat så efter denna semester och det ahr varit en tung vår. Det börjar lätta lite nmu i bröstet och det känns bättre med det mesta. Hoppas ni får det trevlig av er resterande tripp och vi far mot Växjö först där sonen befinner sig och sedan till Åhus till vänner och därefter får bli ett äventyr.

Vi hörs pågen och det är inte så noga att skriva varje dag....bara man hör av sig *asgarv*
Ha det bäst i alla fall och här kommer det en sommarkram till dig.

http://www.sancha.bloggplatsen.se

 
katsura

katsura

11 juli 2011 22:06

Hej!
På sommaren är det väl för väl att man har annat att göra än att sitta vid datorn. Det får vi ta igen när kvällarna blir mörka och vädret är trist. Ha en skön sommar!

http://katsura.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Åke Johnson - 22 december 2017 12:30

  Jag ber att få önska alla bloggvänner en GOD JUL och ETT GOTT NYTT ÅR.   ...

Av Åke Johnson - 5 oktober 2017 10:36

Jag hade höga förväntningar på staden och förväntningarna anammades med råge. Påminner en hel del av Prag, skulle man kunna säga. Fast jag upplevde att Budapest är större. Många vackra hus och parker, breda fina gator och framför allt rent och snyg...

Av Åke Johnson - 17 september 2017 11:35


Hej bloggen. Det var länge sedan jag skrev något här. Men jag lever och har hälsan kan man nog säga. Mitt öga får fortsatt behandling på Kristianstad sjukhus med jämna mellanrum. Läkeriet har bromsat upp utvecklingen av sjukdomen vilket är mycket p...

Av Åke Johnson - 13 april 2017 09:52

        Trevlig och Glad Påsk önskar jag alla som tittar in på min blogg.      ...

Av Åke Johnson - 23 mars 2017 10:38

Nu är det klart. Så blev det klart med årets resa med goda vännerna från Sollentuna. Det här året håller vi oss i Sverige. Vi ska göra en kryssning med Birka Cruises från Sthlm som tar oss till Höga kusten, Härnösand och Luleå. Utflykter på båda re...

Presentation


Skånepågen
En Socialdemokrat som tror på att Sverige kan bli ännu bättre med en rättvis politik.

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Juli 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards