Skånepågen, politik och annat.

Direktlänk till inlägg 18 juni 2011

Jag har vinkat i fjorton dagar.

Av Åke Johnson - 18 juni 2011 09:54

Så var vi hemma igen. Resan blev längre än planerat, men vad gjorde det.

Jag skriver det ganska ofta och gör det igen, Sverige är ett fantastiskt land. Naturens skiftningar gör att resandet aldrig blir tråkigt.


I början av resan så undrade jag om jag hade gjort något fel. Varje husbil som vi mötte eller blev omkörda av morsade. Det här med husbil är ju nytt för mig. Det vinkades eller bara en liten gest med vänsterhanden. Men jag kom på det ganska snabbt, man hälsar på varandra, husbilsåkare emellan. En kul och trevlig grej tycker jag. Stor som liten bil, lyxig eller vanlig. Alla morsar.


Nu är vi alltså hemma igen. Trädgården väntar på lite omvårdnad. Ett kul arbete i sig. Nu får vi se när nästa husbilsfärd blir. Inget speciellt inplanerat just nu. Men i slutet av Augusti blir det av. Färja är beställd. Då styr vi mot Tyskland.


Avslutar med en bild från London. Vem han är ser ni nog ?

      

 
 
Tintin Belisida

Tintin Belisida

18 juni 2011 11:21

Det var ett tag sedan jag var i London. Det jag vet i nuläget är att en kusins 2 söner bor där nu. Tyskland har jag bara rest igenom, på väg till London med klassen på vårterminen i åttan./ Hoppas att det blir fint väder, i alla fall uppehåll när Du ska se om trädgården.

http://elisannw.bloggplatsen.se

 
Lena

Lena

18 juni 2011 20:25

Ha ha.. på vår "jungfrufärd" sa jag till gubben att undra om man hejjar på varandra?? så som motorcyklister gör, busschafförer osv. -ja vi får väl se sa hann...
- mötte vår första, & -Han hejjade!! ok tänkte vi skrattandes, få se vad nästa gör, & han hejjade åxå! då förstog vi ;) oj va vi skrattade gott i början :)), det livar lixom upp lite! ;)& föresten så fortsätter vi skratta lite ;) så nu hejjas det glatt när vi tutar & kör vår Delfin!! :))
Kram! /Lena

http://frallorna.bloggplatsen.se

 
Oldmolly

Oldmolly

18 juni 2011 23:30

Visst är det trevligt, det där med att hälsa på likasinnade. Så gör många på MC också. Det är klart att om alla billister skulle hälsa på varann, skulle det bli lite jobbigt :-0

http://oldmolly.bloggplatsen.se

 
Sanna

Sanna

19 juni 2011 18:54

Skulle precis skriva detta om hälsandet och MC-åkare som var de första som började med detta. Det betyder inte bara ett "hej" utan också att man finns för varandra därute om något händer. Alla är vi lika inför....osv.
Så detta fortsatte på sjön där det också är kultym att vinka och nu då husbilarna.
Erkänn att man blir glad!!! :))

Näe vem kan den där gubben vara med sin pipa och sin regnrock och hatt???? "fundilerar" Ah, kan det bara S.H? Klart som korvspat att det är men vart har han sin dr W? Jag tycker de kunde fått vara bundis med varandra och stått ihop. Sabla skulptör.

Jisses vad ni åker men har man nu skaffat sig en husbil så ska den ju användas. Så mot Tyskland var det. Härligt. Kommer jycken att få stanna hemma? Lite krångligt med avmaskningen tillbaka till Sverige etc men det har du säkert tagit reda på.

Ha det bäst!
Hörs.

http://www.sancha.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Åke Johnson - 22 december 2017 12:30

  Jag ber att få önska alla bloggvänner en GOD JUL och ETT GOTT NYTT ÅR.   ...

Av Åke Johnson - 5 oktober 2017 10:36

Jag hade höga förväntningar på staden och förväntningarna anammades med råge. Påminner en hel del av Prag, skulle man kunna säga. Fast jag upplevde att Budapest är större. Många vackra hus och parker, breda fina gator och framför allt rent och snyg...

Av Åke Johnson - 17 september 2017 11:35


Hej bloggen. Det var länge sedan jag skrev något här. Men jag lever och har hälsan kan man nog säga. Mitt öga får fortsatt behandling på Kristianstad sjukhus med jämna mellanrum. Läkeriet har bromsat upp utvecklingen av sjukdomen vilket är mycket p...

Av Åke Johnson - 13 april 2017 09:52

        Trevlig och Glad Påsk önskar jag alla som tittar in på min blogg.      ...

Av Åke Johnson - 23 mars 2017 10:38

Nu är det klart. Så blev det klart med årets resa med goda vännerna från Sollentuna. Det här året håller vi oss i Sverige. Vi ska göra en kryssning med Birka Cruises från Sthlm som tar oss till Höga kusten, Härnösand och Luleå. Utflykter på båda re...

Presentation


Skånepågen
En Socialdemokrat som tror på att Sverige kan bli ännu bättre med en rättvis politik.

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Skapa flashcards