Skånepågen, politik och annat.

Direktlänk till inlägg 10 april 2011

Efter regn kommer solsken.

Av Åke Johnson - 10 april 2011 11:35

Skulle nog inte stå regn i inledningen utan storm. För stormat har det gjort och solen sken då också. Fast i Torsdags och Fredags kunde man inte vara ute i solskenet p g a de hårda vindarna.

Men se det kunde man vara i går och i dag. Vinden har lagt sig och solen värmer riktigt behagligt. Sagt och gjort. Kaffekorg med nygräddade kanelbullar blev det i går och en tur till vackra Brösarps Backar (de södra). Vid de södra backarna finns en av Skånes vackraste rastplatser. Ja, det tycker jag i alla fall och säkert många med mig. Vi var inte ensamma precis när vi kom dit. Men platsen är stor och många bord och soffor finns att tillgå.

Man kan se att våren är sen i år men nu tar det säkert fart när värmen kommer så smått. Ängar och fält börjar att grönska och lövsprickningen är nog inte långt borta.


(skickar med några bilder från gårdagen och några bilder från den egna täppan)


Bönderna jobbar på sin åkrar för fullt nu och har säkert gjort det under en lång tid kanske. Potatisen är satt i Abbekås för några veckor sedan. Den ska väl säljas till midsommar kan jag tro.


Frun är till Lövestad i dag i det vackra vädret. Tur för Lövestad, som har Marknad i dag.

Själv ska jag påbörja ett arbete med insynskyddet. Det gamla blev ju plocke pin för en tid sedan. Sedan ska Tisdagens cirkel förberedas. Men det blir nog en stund i solen också, det gäller ju att passa på.

Brösarps Backar.


    


 
 
Sanna

Sanna

10 april 2011 18:43

Vi gjorde som dig också och beslöt oss för att ta vara på solen efter hemkomsten från IKEA. Krattat och gått igenom lite rabatter så det ser skapligt ut. I lä hade du kunnat sola näck idag...ja nästan i alla fall.
Fina bilder och picknick är underbart i det fria.

Ha en fin vecka och hoppas studiecirkeln går som smort på tisdag också.

Ha det bäst präst pågen...hihi

http://www.sancha.bloggplatsen.se

 
Lena

Lena

10 april 2011 23:09

Lät som en helt underbar dag! :) vi roade oss i skogen, som nästan är tömd på snö! hundarna blev helt vilda av att få springa på mossa igen! & vilka underbara dofter skogen ger♥ Sedan krattades gräsmattan! ser att grannen har krokusar i sin rabatt, tussilago här & där, men gräset har inte börjar grönska ännu...
Potatis satt i jord? fantastiskt vilket varierande land vi bor i! ;)
Kram! /Lena

http://frallorna.bloggplatsen.se

 
Oldmolly

Oldmolly

11 april 2011 07:08

Var i Malmö över helgen. Gräset var grönt och solen sken, även om det fortfarande blåste lite kallt. Men där man hittade lä var det fina fisken. Var som att åka tillbaka in i vintern igen, när man näramde sig Stockholm.

http://oldmolly.bloggplatsen.se

 
Sanna

Sanna

11 april 2011 15:39

Soliga måndagshälsningar! :)

http://www.sancha.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Åke Johnson - 22 december 2017 12:30

  Jag ber att få önska alla bloggvänner en GOD JUL och ETT GOTT NYTT ÅR.   ...

Av Åke Johnson - 5 oktober 2017 10:36

Jag hade höga förväntningar på staden och förväntningarna anammades med råge. Påminner en hel del av Prag, skulle man kunna säga. Fast jag upplevde att Budapest är större. Många vackra hus och parker, breda fina gator och framför allt rent och snyg...

Av Åke Johnson - 17 september 2017 11:35


Hej bloggen. Det var länge sedan jag skrev något här. Men jag lever och har hälsan kan man nog säga. Mitt öga får fortsatt behandling på Kristianstad sjukhus med jämna mellanrum. Läkeriet har bromsat upp utvecklingen av sjukdomen vilket är mycket p...

Av Åke Johnson - 13 april 2017 09:52

        Trevlig och Glad Påsk önskar jag alla som tittar in på min blogg.      ...

Av Åke Johnson - 23 mars 2017 10:38

Nu är det klart. Så blev det klart med årets resa med goda vännerna från Sollentuna. Det här året håller vi oss i Sverige. Vi ska göra en kryssning med Birka Cruises från Sthlm som tar oss till Höga kusten, Härnösand och Luleå. Utflykter på båda re...

Presentation


Skånepågen
En Socialdemokrat som tror på att Sverige kan bli ännu bättre med en rättvis politik.

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4
5
6
7 8
9
10
11 12 13
14
15 16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards