Skånepågen, politik och annat.

Direktlänk till inlägg 2 april 2011

Dottern fyller jämt och lite politiska reflektioner.

Av Åke Johnson - 2 april 2011 10:16

I dag fyller min dotter jämna år. Grattis till Dig min egen lilla blomma. Tänk ändå vad tiden går. Tycker inte det var så länge sedan du kom till världen. Men nu har det trotts allt gått 40 år sedan dess.

Det betyder också att jag är 40 år äldre. Huga ligen. Men vad gör det egentligen. Bara man har barnasinnet kvar och är frisk och rörlig. Å det är jag, än så länge, tycker jag själv i alla fall.

Jag har levt efter devisen, ”Sörj ej för dagar som komma o s v”. Strofen är tagen från en gammal frikyrklig sång.

Dagarna kommer och går och man ska göra det bästa av dagen. Som Hasse Alfredsson sa i en sketch, ”Livet är som en påse” och man ska fylla påsen med något. Ibland går det bra och ibland lite sämre. Men målet för dagen måste vara positivitet. Det blir bättre och enklare då.


Att hålla på med politik, som jag gör en hel del, ger framtidstro och eftertankar. Kan säkert finnas andra aktiviteter som ger samma input. Men jag har valt politikens väg. Frågorna inom politiken oavsett nivå ger färdriktning och beslut.


Håkan Juholt formerar sina trupper. En ”ny” kille kommer som ekonomisk talesperson för partiet. Tommy Waidelich var namnet. Namnet känner jag igen. Men inget mer.

Sven-Erik Österberg får sparken som gruppledare i Riksdagen. Ja så är nu spelet i politiken. Men jag kan förstå Juholt, nya lagspelare ska till för att förändra innehållet i politiken. Återstår att se om innehållet verkligen blir förändrat. Sedan kan man ju tycka synd om Österberg, rent mänskligt, men jag tror att ”nya” kvastar måste till. Återstår också att se om det räcker.

    

 
 
Sanna

Sanna

2 april 2011 17:08

Ja det är ju nackdelen med höga poster att det kan damma rejält när vindarna ligger på och rensar upp. Fast de utsparkade går det säkert ingen nöd på och de får troligen nya jobb rätt snart. Är det inte så?

Oj jämna år och allting. Grattis grattis från mig med och hoppas dottern får en oförglömligt fin födelsedag!

Ha det bäst pågen!

http://www.sancha.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Titti

2 april 2011 18:00

Grattis till Pågadottern!
Jaså du har blivit äldre? Det har inte jag, bara mina barn! ;)

Min far (som är betydligt äldre än du Pågen) sa när jag pratade med honom senast, att han fortfarande kan halvspringa när telefonen ringer. Han har så finurlig humor, min pappa!

Det är så bra med din blogg Pågen, den håller mig updaterad på den politiska fronten. I alla fall när det gäller ett visst parti... ;)

Önskar dig en skön lördagskväll! :)

 
Tintin Belisida

Tintin Belisida

3 april 2011 11:28

Jo, det är inte alltid åldern som betyder något utan hur man känner sig inuti. Man kan självklart bli sjuk i vilken ålder som helst men definitivt bli frisk också.

http://elisannw.bloggplatsen.se

 
Sanna

Sanna

3 april 2011 13:27

Myser du i ditt nya kök eller ligger du i rabatten? hihi

http://www.sancha.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Åke Johnson - 22 december 2017 12:30

  Jag ber att få önska alla bloggvänner en GOD JUL och ETT GOTT NYTT ÅR.   ...

Av Åke Johnson - 5 oktober 2017 10:36

Jag hade höga förväntningar på staden och förväntningarna anammades med råge. Påminner en hel del av Prag, skulle man kunna säga. Fast jag upplevde att Budapest är större. Många vackra hus och parker, breda fina gator och framför allt rent och snyg...

Av Åke Johnson - 17 september 2017 11:35


Hej bloggen. Det var länge sedan jag skrev något här. Men jag lever och har hälsan kan man nog säga. Mitt öga får fortsatt behandling på Kristianstad sjukhus med jämna mellanrum. Läkeriet har bromsat upp utvecklingen av sjukdomen vilket är mycket p...

Av Åke Johnson - 13 april 2017 09:52

        Trevlig och Glad Påsk önskar jag alla som tittar in på min blogg.      ...

Av Åke Johnson - 23 mars 2017 10:38

Nu är det klart. Så blev det klart med årets resa med goda vännerna från Sollentuna. Det här året håller vi oss i Sverige. Vi ska göra en kryssning med Birka Cruises från Sthlm som tar oss till Höga kusten, Härnösand och Luleå. Utflykter på båda re...

Presentation


Skånepågen
En Socialdemokrat som tror på att Sverige kan bli ännu bättre med en rättvis politik.

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4
5
6
7 8
9
10
11 12 13
14
15 16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards